
שוטר שהיה בפעילות בכביש חוצה שומרון (5) ב-23 במרס מדד באמצעות מכשיר ממל"ז רכב גולף GTI שנסע במהירות של 206 קמ"ש. הוא עצר את הרכב ובירור העלה כי הנהג הוא צעיר פלסטיני בן 18.
נגד הצעיר הוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי בסאלם, שייחס לו נהיגה במהירות של 201 קמ"ש (המשטרה מורידה באופן קבוע חמישה קמ"ש בשל סטייה אפשרית במדידה). המשטרה גם ביקשה לחלט את הרכב ששימש לביצוע העבירה.
סנגוריו של הצעיר – עורכי הדין גל שר טוב, אייל בסרגליק ואביחי יצחקי – איתרו בתיק ליקויים משמעותיים.
ראשית, שמירת קשר עין. השוטר טען כי עצר את הנהג קילומטר וחצי לאחר המקום בו עמד, לאחר שנסע אחר הרכב של הנאשם. לטענת צוות ההגנה, אם הרכב נסע במהירות כה גבוהה, לא יתכן שהשוטר הספיק להיכנס לרכב, לחגור חגורת בטיחות, להניע אותו ובמהלך כל זאת גם לשמור על קשר עין עם הרכב שביצע את העבירה.
שנית, הסנגורים טענו כי הרכב המשטרתי אינו מסוגל להגיע למהירות של 200 קמ"ש.
ליקוי נוסף: השוטר ציין בדו"ח כי היו כלי רכב נוספים בכביש, במקביל לרכב הפלסטיני, כך שיתכן והמכשיר מדד את מהירותו של רכב אחר, ולא את המהירות של הרכב בו נהג הנאשם.
הסנגורים הוסיפו וטענו, כי התיעוד של האירוע היה לקוי, וכך גם כיול מכשיר הממל"ז. זאת ועוד, בדוח לא צוינו פרטים מהותיים כגון המיקום המדויק של עצירת הרכב, רישום זמנים, רישום מספר הרכב או פרטים מזהים לגביו, ועוד.
לצד זאת ציינו הסנגורים, כי יחד עם השוטר היה מתנדב, אולם הוא לא שימש כ"אתת" המסמן לרכבים לעצור. אילו היה עושה זאת, טענו הסנגורים, ניתן היה לעצור את הרכב בזמן.
לאחר שהליקויים הוצגו לתביעה, הצדדים הגיעו להסדר טיעון מקל, במסגרתו נאלצה התביעה לזנוח את הבקשה לחילוט הרכב, שהוחזר לבעליו. במסגרת ההסדר, הנאשם נשפט ל-20 חודשי פסילה וקנס של 8,000 שקל, לצד פסילה על תנאי.
הסנגורים מסרו בתגובה: "מדובר בהישג חריג ונדיר כאשר תיק חמור ביותר שבו הואשם הלקוח בנהיגה פרועה ומסוכנת בגולף GTI במהירות קצה של 206 קמ"ש (לפני הפחתה) ובמיוחד נוכח העובדה כי מדובר בנהג חדש. יוזכר כי לאור חומרת המקרה הוחלט במשטרה לבקש לחלט את הרכב היקר בסיום ההליכים ואילו לאחר טיפולנו השתנתה התמונה כליל. למי שלא יודע, בתי המשפט הצבאיים מחמירים מאד בתיקים אלו לאור הסכנה והזלזול המופגן בחיי אדם על ידי נהג חסר ניסיון, אירוע שמן הסתם היה עלול להסתיים באסון ועל כן הנהג היה צפוי לעונש של מאסר בפועל ופסילה ארוכה ביותר. לאחר בחינת התיק, כולל יציאה לשטח וביצוע חישובים, תיעוד מסלול הנסיעה ושחזור האירוע בכללותו, התגלו אינספור כשלים, לאחר בדיקת חומרי החקירה, ולכן ההסדר המקל אשר שונה בתכלית ממתחם העונש ההולם הנהוג במקרים זהים".










