
4 סיבות טובות למה כדאי לכם לשים דגש על קישורים פנימיים:
התחלתם לבנות אתר חדש, והכל נראה טוב ויפה, אבל אם לא תדאגו להטמיע קישורים פנימיים עוד בתהליך הבנייה – יכול להיות שהיררכיית האתר שלכם תאבד את כל הפואנטה שלה. הקישורים הפנימיים הם גורם מאוד משמעותי, שכן הם אלו שמסייעים לנתב את התנועה לעמודים האחרים, ו"לחלק" את הכוח בין כלל עמודי האתר.
אין ספק שתוכן הוא המלך בכל הנוגע לאופטימיזציה למנועי חיפוש, אבל יחד עם זאת – תוכן בלבד לא יספיק כדי להביא את האתר שלכם לתוצאות, וחשוב מאוד לשים דגש גם על הקישורים הפנימיים.
קישורים פנימיים מסייעים בהפצת ה- link juice
בניית אתרים לא מסתכמת בעיצוב ואיך נראה האתר. מדובר על תהליך עומקי שמעורב בו גם התוכן. במיוחד למי שרוצה שהאתר שלו יקודם וייראה על ידי גולשים שונים. אחד מהמרכיבים של התוכן הנו מרכיב שנקרא כאמור קישורים פנימיים. בכל מאמר מטמיעים בביטוי כזה או אחר קישור שיוביל לעמוד אחר באתר. אלו יעזרו לכם להפיץ את מה שנקרא "מיץ קישורים" – כלומר הכוח והסמכות של הקישור, שמתחלק עם העמודים שאליו הוא מקשר. לרוב עמודים שרוצים שמנועי החיפוש יראו בהם כמשמעותיים ורלוונטיים ויראו אותם בתוצאות החיפוש.
שיפור זמני השהייה של הגולשים באתר
קישורים לעמודים פנימיים יוכלו לעזור לכם להעלות את זמני השהייה של הגולשים באתר לאחר העלייה שלו לאוויר, ולהתגבר על שיעור היציאה מדף הכניסה (Bounce rate בגוגל אנליטיקס) – שיעור היציאה מדף הכניסה מתייחס לגולש שמבקר רק בעמוד אחד, ועוזב את האתר מיד לאחר מכן. קישורים לעמודים פנימיים רלוונטיים יוכלו לסייע לכם להפחית את שיעור היציאה מדף הכניסה, ולשמור על המבקרים באתר זמן רב יותר.
זכרו שה- Bounce rate אמור להיות תמיד נמוך ככל הניתן, ואם הוא גבוה מדי – סימן שהעמוד לא מספק תוכן מספיק רלוונטי לגולשים.
קישורים פנימיים יעזרו לסריקה והאינדוקס של האתר
הרובוטים של גוגל עובדים בצורה כזו שהם מגיעים אל האתר, ועוקבים אחרי כל הקישורים והעמודים שניתן לאנדקס בקלות. בניית מערכת קישורים פנימית חזקה וחכמה תעזור להם למצוא עמודים שממוקמים עמוק יותר באתר, שאפילו הגולשים לא תמיד מגיעים אליהם. קישורים פנימיים יוכלו לתת דחיפה לאותם עמודים שנמצאים עמוק יותר, מה שבסופו של דבר יתרום לדירוגים שלהם במנוע החיפוש של גוגל.
צבירה של יותר כניסות לכלל עמודי האתר
כאמור – הקישורים הפנימיים מסייעים לגולשים לנווט באתר. ככל שתייצרו קישורים פנימיים מספיק טובים ורלוונטיים עבור הגולשים – כך הם ירצו לגשת לעמודים נוספים, מה שאומר שהמסע שלהם באתר יהיה נרחב יותר, ומסע נרחב יותר של גולש פירושו יותר אופציות לקבלת המרות, והגדלת שיעור ההמרות בהתאם.




