
ועדת המשנה לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה תוכנית פינוי בינוי בשכונת נווה עופר (תל כביר).
מדובר בשכונה המיועדת להתחדשות עירונית. בשטח המיועד לתוכנית ממוקם בית הספר היסודי "הדקל", ששטחו 3.7 דונם. כמו כן בשטח המיועד 13 מבנים למגורים משנות ה-60, הכוללים בין היתר 250 יחידות דיור בבנייני רכבת בגודל ממוצע של כ-45 מ"ר, ברחובות תל גיבורים ושזר. בחלק מהמבנים נעשו הרחבות נקודתיות, וכיום המבנים והתשתיות במצב תחזוקתי ירוד.
במקומם מבני הרכבת אמורים להיבנות בניינים בני 8-15 קומות, עם אפשרות להחרגה נקודתית של בניינים בני 25 קומות. בפועל כוללת התוכנית פינוי של 422 יחידות דיור קיימות, ובנייה של כ-1,200 יחידות דיור במבנים חדשים. בנוסף כוללת התוכנית את הרחבת רחוב תל גיבורים לצורך פיתוחו כרחוב עירוני. בין היתר ייסלל ברחוב נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ), ויורחבו מדרכות ושבילי אופניים.
במסגרת התוכנית קיימה עיריית תל אביב מספר מפגשי היוועצות עם הציבור. האחרון היה אמור להתקיים באמצע חודש מרס 2020, אולם בוטל בשל פריצת מגפת הקורונה והנחיות משרד הבריאות. לפי הוועדה, למרות זאת צוות התכנון שמר על קשר עם נציגי הדיירים, שהביעו את תמיכתם לאישור התוכנית.
סגן ראש העיר, אסף הראל, אמר כי מאחר שהתוכנית קרובה לנתיבי איילון, ניתן לבנות במסגרתה בניינים גבוהים יותר, בני 40 קומות. מהנדס העיר אודי כרמלי השיב כי בסמוך לנתיבי איילון רוצים ליצור "מאסה אחת של שטח ירוק המשכי".
גם מלי פולישוק, נציגה בעלת דעה של שר האוצר בוועדה, אמרה: "נתיבי איילון זה אחד האזורים המזוהמים. כמה שפחות בניינים – כן ייטב".

סגן ראש העיר הממונה על איכות הסביבה, ראובן לדיאנסקי (חילונים ירוקים), אמר כי בדיון קודם שהתקיים בחודש אפריל הוא התנגד לתוכנית מאחר שנעדרו ממנה שטחים ירוקים. על כן הוא ביקש מנציג האדריכלים בוועדה, ערן מאירסון, להבהיר האם מאז התנגדותו התוכנית השתנתה.
בסופו של דבר התכנית אושרה בתמיכתו של לדיאנסקי, לאחר שהוחלט כי השטחים הפתוחים הפרטיים יגדלו פי שבעה. כמו כן הוחלט כי השטח הציבורי הפתוח יגדל מ-1.8 ל-3.7 דונם. השפ"פ (שטח פרטי פתוח בשימוש הציבור) יגדל מ-0.5 ל-3.5 דונם.





