מסלול בטוח – אגף התנועה: 55 אלף דוחות בחברה הערבית תוך חמישה חודשים

שתף כתבה עם חברים

סגן ראש חטיבת המודיעין במשטרה מוסיף כי מאז תחילת המבצע בוצעו 2,600 השבתות של כלי רכב, ומזכיר כי נתפסו 61 רכבי יוקרה, אך מודה: "אנחנו מוגבלים מבחינה של כמות ואיכות"

נצ"מ דרור אסרף (צילום: דוברות המשטרה)

צמד המילים "מסלול בטוח" קיבל בחודשים האחרונים לא מעט כותרות, בעקבות סדרת מבצעים שביצעה המשטרה כחלק מהתוכנית הלאומית המאבק בפשיעה בחברה הערבית. במסגרת המבצעים פושטת המשטרה באופן אינטנסיבי על יעדים ביישובים ערביים, כמעט מידי יום, יחד עם כוחות משולבים של גופי אכיפה נוספים.
עד כה, את עיקר הכותרות ייצרו הגופים הכלכליים, רשות המסים למשל, בין היתר בפשיטות על צ'יינג'ים, עסקים ללא רישיון, וגם חייבי מס.

גם אגף התנועה במשטרה העלה הילוך במסגרת "מסלול בטוח". נצ"מ דרור אסרף, סגן ראש חטיבת המודיעין וראש מחלקת תפקידים מיוחדים (מת"מ) במשטרה, התייחס היום למבצע באופן כללי, ובהמשך פירט לגבי אגף התנועה (16 פברואר): "המטרה של המבצע הוא לעשות סדר ולהביא לאיכות חיים במגזר הערבי עבור האזרח הנורמטיבי. 469 יעדים הוגדרו במסגרת המבצע כמחוללי הפשיעה המרכזיים בחברה הערבית. פעילות חקירתית ומבצעית נעשתה כבר מול 373 יעדים. החיפושים התקיימו ב-321 מקומות. 61 רכבי יוקרה נתפסו, 125 כתב אישום נגד יעדים מחוללי פשיעה מרכזיים (לא רק בתחום התנועה, ד.א), 262 מעצרים התבצעו ו-102 מחוללי פשיעה נעצרו עד תום ההליכים. המבצע ממשיך במלוא הקצב ולאורך כל הזמן. הניטור של המבצע הזה מתקיים בדרגים הגבוהים ביותר, גם על ידי השר לביטחון פנים. רואים את תחילת ההשפעה על הרחוב הערבי".

באשר לנושא התנועה אמר אסרף כי מאז תחילתו חולקו כ-55 אלף דוחות אך רק במגזר הערבי. "מדובר על אזורים שמוגדרים מחוסרי משילות", אומר אסרף ומציין כי מתוך עשרות אלפי הדוחות – רק 355 נרשמו נגד יעדים מוצהרים של "מסלול בטוח". "אנחנו לא רק מחזירים סדר לרחוב אלא מחפשים את הסדר", הוא אומר, "מדובר בדוחות שכללו השבתות כלי רכב, שלילות בפועל ושלילות מנהליות".

עוד הדגיש אסרף, כי 95 אנשים שקיבלו דוחות נעצרו לחקירה ונכלאו, וההליכים הפליליים נגדם נמשכים בבית המשפט לתעבורה. "רק בשבוע האחרון 17 יעדים טופלו ו-15 מתוכם נעצרו להמשך חקירה. מתחילת המבצע בוצעו 2,600 השבתות כלי רכב. העוצמה של אגף התנועה באה ביומיום".

במענה לשאלת אתר פוסטה, האם המשטרה מתקדמת גם באזורים של הפזורה הבדואית בדרום, בדגש על כבישים מסוכנים כגון כביש 30 המחבר את באר שבע לערד, השיב נצ"מ אסרף: "אנחנו עובדים על תוכנית סדורה במשך שבוע באזורים שמסומנים כחסרי משילות ומושפעים על ידי בריונות בכביש. רובם הם בדרום ובצפון. המשטרה עובדת באזורים של כביש 30 כדי להגביר את הכמות של הדוחות. היתה עלייה בחלוקת הדוחות וגם באיתור הגורמים הבעייתיים מרגע שהם יוצאים מביתם. כביש 30 שהוגדר כאחד הכבישים המסוכנים בארץ הפך ליותר בטוח… אנחנו עובדים גם בתוך הכפרים והערים עצמם. אנחנו עובדים בתוך ג'סר א-זרקא ,ובאום אל פאחם, בכפר כנא ובג'דיידה-מכר".

צוות מסלול בטוח באחד המבצעים (צילום: דוברות המשטרה)

עם זאת הדגיש נצ"מ אסרף, כי למרות הגברת האכיפה "לא בכל רגע נתון יש ניידת תנועה.. .אנחנו מוגבלים מבחינה של כמות ואיכות… כמות ההשבתות והעצורים היא בהחלט נכבדת ומשפיעה ברמה היומיומית, אבל לא מתבצעת פעילות כל הזמן".

נצ"מ אסרף התייחס גם לתופעת מרוצי מכוניות המתקיימים מפעם לפעם בכבישים ציבוריים: "באופן עקרוני ברגע שיש התרעה על מרוץ אז יש פעילות".
"העבירות שהמשטרה שמה עליהן דגש הן העבירות הכי מסוכנות", מסכם אסרף, "ביניהן נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיונות נהיגה, נהיגה בכלי רכב לא תקינים שלא עברו רישוי, או רכבים ללא ביטוחים, אי ציות לתמרורי עצור, מעבר באור אדום ובריונות בכביש. בחרנו להתמקד בעבירות שיוצרות משילות וסדר במרכזי הכפרים. היום אני מעריך שהמצב יותר טוב ממה שהיה והוא גם ימשיך".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *