פוסטה כחול לבן – עיריית ת"א מציגה: רצחת וגם ירשת

שתף כתבה עם חברים

אגף החניה הפקיע מאות מקומות חניה בשוק הכרמל וחוף הים לטובת מסלולי אופניים ומגדל יוקרה חדש ברחובות הירקון והכובשים על קו החוף, תעריפי החניה מגיעים ל-100 שקל לארבע שעות * העירה מבהירה שיזמי הבניין מחוייבים להקצות 300 מקומות חניה לציבור הרחב, אם וכאשר

מחיקה של מגרש החניה הענק ברחוב הכובשים בין שוק הכרמל לבין רחוב הירקון (צילום: פוסטה)

עיריית תל אביב אשר הפקיעה לאחרונה עשרות מקומות חניה באזור שוק הכרמל וחוף הים, לטובת מסלולי אופניים, כפי שפורסם ב"פוסטה" לאחרונה, במקביל העירייה "איבדה" מגרש חניה ענק אשר סיפק מאות מקומות חניה באזור, לטובת בניית מגדל נוסף בין רחוב הכובשים לבין רחוב הירקון וטיילת הרברט סמואל על קו המים.

במקביל לאובדן של מאות מקומות החניה, החברה העירונית "אחוזת החוף" העלתה לאחרונה את מחירי החניה בשני החניונים הגדולים שנותרו פעילים, והפחיתה בהם את שיעורי ההנחה לתושבי העיר: מ-75 אחוז כמקובל במרבית מגרשי החניה של אחוזת החוף בעיר ל-50 אחוז.
התוצאה? עומס עצום על שני מגרשי החניה הנותרים, וביקור קצר בשוק שעולה בין 20 ל-24 שקלים לשעה. כך, שהות של ארבע שעות בקניות בשוק, או בבילוי בחוף הים הסמוך, עולה 80 שקלים, ולתושבי העיר הבילוי בשוק הכרמל או בחוף הים עשוי לעלות 40 שקלים אחרי הנחה…, ואף יותר.

בתגובה לכתבה הקודמת על המגמה של הפקעת שטחי כחול לבן לטובת שטחי אדום לבן, שמובילים ראש העירייה רון חולדאי וסגניתו, מיטל להבי (מרצ), מחזיקת תיק התחבורה בקואליציה, נמסר מדוברות העירייה כי אכן הרשות המקומית מובילה מהלך עירוני להעדפת הולכי רגל, כלי רכב דו גלגליים ותחבורה ציבורית. עם זאת נמסר, כי "העירייה העמידה לרשות בעלי רכב פרטי מאות אלפי מקומות חניה: בכחול לבן, בחניוני אחוזת חוף במחירים סבירים, בהם תושבי העיר זכאים ל-75 אחוזי הנחה ובחניוני לילה לחניה ללא תשלום לבעלי תו אזורי מתאים".

החניונים עמוסים יותר ויקרים יותר. חניון שוק הכרמל 2 (צילום: פוסטה)

בדיקה של אתר "פוסטה" גלתה, כי דוברות העירייה התעלמה בתגובתה מ"המחיקה" של מגרש החניה הענק בין שוק הכרמל לבין רחוב הירקון, וגם לא התייחסה בתגובתה לקפיצה במחירי החניה בשני המגרשים שנותרו. כמו כן בניגוד לתגובת הדוברות לפיה תושבי העיר מקבלים 75 אחוזי החניה, בחניונים ליד השוק וחוף הים ההנחה עומדת על 50 אחוז בלבד.

כפי שפורסם ב"פוסטה" ובאתרים אחרים המסקרים את עיריית תל אביב, סוחרי שוק הכרמל מודאגים מאוד מהקיצוץ של מקומות החניה בסביבה. הסוחרים, שסובלים מירידה במכירות גם בגלל משבר הקורונה, מלינים כעת שבגלל הפחתת מקומות החניה בכחול לבן, והסבת מגרש החניה הגדול לטובת מגדל מגורים נוסף, נגרם נזק גדול עוד יותר לעסקים וללקוחות, שמדירים את רגליהם, מה שמקדם את החזון של חולדאי לחסל את שוק הכרמל, בו הוא רואה מפגע אורבני במקום אטרקציה תיירותית, חברתית ומסחרית.
"ההתייקרות במחירי החניה הופכת את הקניות בשוק לעסקה לא כדאית", אומר יו"ר ועד הסוחרים רפי מזרחי, "השוק מת, 50 אחוז מהאנשים שבאו בעבר כבר לא באים, לא רק בגלל הקורונה אלא בגלל החניה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "חברת אחוזות החוף לא העלתה את מחירי החנייה משנת 2014. בהתאם להחלטת מועצת העירייה מספטמבר 2019 הוחלט על שינוי תעריפי חניוני הכרמל.
"בחניון הכרמל עלה התעריף מ-12 שקל ל-16 שקל לשעה, והחל מהשעה ארבע אחר הצהריים התעריף עלה מ-20 שקל ל- 24 שקל על בסיס חד פעמי.
"בחניון כרמל 2 עלה התעריף החד פעמי מ-20 שקל ל-24 שקל.
"אחוז ההנחה לתושב נותר ללא שינוי ועומד על 50 אחוז", נמסר מהעירייה תוך התעלמות מהתגובה הקודמת (75 אחוז), ומתעריפי ההנחה ברחבי העיר.
בעירייה טוענים שהם הודיעו על העלאות המחיר באמצעות חברת אחוזות חוף "שבועיים מראש, הן בשלטים בכניסה לחניונים, והן באתר האינטרנט של החברה".

לגבי גריעת מאות מקומות החניה מהמגרש בו נבנה מלון חדש, "מנדרין אוריינטל", שעדיין לא ברור אם מדובר במלון או בדירות נופש, מהעירייה נמסר בתגובה כי היזמים התחייבו לאפשר חניה ציבורית בחניונים של המיזם. "תוכנית הבנייה למגרש אשר אושרה לפני מספר שנים כוללת הוראה לבניית חניון ציבורי בתשלום, אשר יכלול כ-300 מקומות חניה".
לא ברור מי יבדוק את ההתחייבות הזו, ויאכוף אותה כאשר תסתיים הבנייה, מה שכן, בבניינים החדשים הסמוכים אין חניונים ציבורים, וגם אם כן המחירים מאלצים את הנופשים להיפרד ממאות שקלים בכל סוף שבוע.

השארת תגובה

תגובה אחת על “פוסטה כחול לבן – עיריית ת"א מציגה: רצחת וגם ירשת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *