
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בסוף השבוע שעבר והיום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד שבעה תושבי ירושלים וביתר עלית, בני 26-19, בטענה שהפריעו לעבודות פיתוח קו הרכבת הקלה.
הנאשמים בכתב האישום שהוגש בסוף השבוע (21 יולי):
ישראל מנשה מינצברג (19)
שמעון קלפהולץ (22)
נחמן פוקס (22)
אברהם יוסף מרגלית (20)
אליהו שרגא גודלבסקי (24)
שמעון זילבר (26)
יהודה שטרנפלד (25).
לפי כתב האישום, ב-22 ביוני סמוך לשעה 21:40, בזמן שהתקיימו הפגנות המוניות סמוך לאתר העבודות ברחוב בר אילן, נכנסו הנאשמים לאתר והתיישבו בו כדי למנוע את המשך העבודות. הם לא עזבו את המקום למרות קריאות חוזרות של השוטרים. לאחר זמן מה, משהפצרות השוטרים לא הועילו, פונו הנאשמים בכוח ונעצרו. לאחר מעצרם סירבו שניים מהם להזדהות.
כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות הסגת גבול כדי לעבור עבירה והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. כתבי האישום הוגשו ללא בקשת מעצר.
את תגובת סנגורם של הנאשמים, עו"ד רועי פוליטי, לא ניתן היה להשיג.
כתב אישום זה מצטרף כאמור לכתבי אישום נוספים שהוגשו הבוקר נגד חמישה נאשמים שהשתתפו בהפגנות והפריעו לעבודות (24 יולי).
הנאשמים, תושבי ירושלים ובית שמש:
אלעזר גליק (25)
יצחק זאב קויפמן (33)
אברהם צבי לדרמן (25)
שמעון שפירא (22)
בצלאל לדרמן (20).
לפי כתבי האישום, במהלך ההפגנות נכנסו שניים מהנאשמים לאתר והתיישבו בתוך בור, למרות שנגד אחד הנאשמים צו האוסר עליו להימצא באתר ולהשתתף בהתקהלות לא חוקית. הנאשמים, שהחזיקו בידיהם טלית ותפילין למקרה שייעצרו, לא עזבו את המקום למרות קריאות השוטרים להתפנות מהמקום. לאחר זמן מה פונו הנאשמים על ידי שוטרים מהאתר ונעצרו.
יום לאחר מכן התקיימה התפרעות המונית סמוך לאתר העבודות, במהלכה פרצו שלושה מהנאשמים לאתר, התיישבו בו וסרבו להתפנות, למרות שנגד שניים מהם צו לפיו חל עליהם איסור להגיע לאתר. גם הפעם הנאשמים החזיקו בידיהם טלית ותפילין למקרה שייעצרו, והם פונו ונעצרו.
כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, עבירות התפרעות, הסגת גבול כדי לעבור עבירה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית והתקהלות אסורה. במקרה זה, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

שמואל פפנהיים, לשעבר עורך העיתון החרדי "העדה" וחסיד תולדות אהרון, אמר בשיחה עם אתר "פוסטה": "המפגינים הם אנשים שפיתחו אי אמון במודרנה (קידמה ד.א)… אין גוף ובעל סמכות שלוקח אחריות על האירוע. לא מדובר בש"ס או ביהדות התורה, אלא בקיצוניים…".
למה דווקא להפגין נגד הרכבת הקלה?
"יש בציבור החרדי קבוצות חסידיות שהפכו להיות קיצוניות. הם מאמינים בדרך של פרישות והתנזרות. יש כמה מעגלים של מוחים. יש את אלו שנכנסים למעצר, אנשים תמימים שאומרים להם: 'הנה הציונים מכניסים את הפריצות בשכונה שלנו'. מאיימים עליהם שהסטודנטים בהר הצופים יעברו בבר אילן ויעבירו את הפריצות לשכונה. יש גם את אלו שמפעילים אותם. האנשים הללו הם סוג של עסקנים מגיעים לרבנים תמימים ומשכנעים אותם".
מה יהיה בסוף?
"ראש עיריית ירושלים משה ליאון הולך עם הפרויקט עד הסוף ולא מתפשר איתם. אני מסכים אתו במאה אחוז. לצד ההסברה של משה ליאון וההידברות עם אלו שמפריעים, צריך ללכת עם כל הכוח ולהרתיע את המפגינים".
כפעיל מרכזי לשעבר בתולדות אהרון, האם אתה רואה את עצמך משתתף בזה?
"עברתי הרבה מאבקים, החל משריפת תחנות אוטובוס בגלל תמונות של פריצות (בשנות ה-80, ד.א), אבל תמיד היה דיאלוג. מעולם לא חצינו את הקווים. פה קמים אנשים לשם הפגנה והולכים לישון לשם הפגנה. אין מאבק על חיים רוחניים. המאבק שבו הייתי היה על חיים רוחניים".
ומי ינצח במאבק?
"מי שינצח הוא מי שיש לו אורך רוח. אם משה ליאון יעמוד על שלו הוא ינצח. גם למפגינים יש אורך רוח. אני רואה שכל אדם שפוי לא נמצא שם בהפגנות. החרדי השפוי מבין שיש קידמה. אי אפשר לעצור את הקידמה. צריך להגיע להסדרים. יש כיום רכבת קלה, כולם נוסעים שם וחיים עם זה. אף אחד לא התקלקל בגלל הרכבת הקלה".










