
הפעיל החברתי גבי שמעיה, שהיה ממובילי המאבק ברפורמת החניה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מאיים על העירייה בפנייה לערכאות משפטיות.
המאבק של שמעיה ואחרים הצליח באופן חלקי והביא לכאורה ל"ריכוך" הרפורמה. אלא שכעת שמעיה טוען שהעירייה לא עמדה בהתחייבות שנתנה לוועדת הכלכלה בעת שזו אישרה לה ליישם את הרפורמה, למרות שבערים אחרות הוועדה החליטה שלא יהיה שום שינוי דומה למשך שנתיים לפחות.
במסגרת "ריכוך" הרפורמה התחייבה העירייה להעניק שעתיים חינם לתושבים באזורי חניה שאינם שלהם. לטענת שמעיה, זמן קצר אחר כך הבינו בעירייה שנעשתה טעות, מאחר שלרבים מהתושבים יש שתי אפליקציות לחניה – פנגו וסלו – כך שהם יכולים להפעיל בכל פעם אפליקציה שונה, ולזכות בארבע שעות חניה בסך הכל, שעתיים בכל אחת מהאפליקציות.
בשל כך הודיעה העירייה כי כל תושב צריך לעדכן באיזו אפליקציה הוא משלם. אלא שאז התברר, כי מרגע ההודעה ועד עדכון החברות עוברים שלושה ימים, שבמהלכם התושבים נאלצים לשלם מהרגע שהחנו את רכביהם.
שמעיה סבור שעל פניו, מכיוון שהעירייה לא הכניסה סייגים להתחייבויותיה בוועדת הכלכלה, היא חשופה כעת לתביעה: "לגבי ההחלטה להגביל לאפליקציה אחת, למרות שזה לא נאמר לוועדת הכלכלה, תחילה הבנתי שלעירייה יש בעיה טכנית להגביל את ההטבה לשעתיים, וחשבתי שאנו צריכים לקבל זאת בהבנה. אך הקביעה כי עבור כל עדכון של ספק צריך התושב להמתין עד שלושה ימים – היא שערורייה".
"מעבר לעובדה שלקח לי כמה ימים כדי לקבל מענה מחברת פנגו, ההחלטה החד צדדית להמתין לעדכון במשך שלושה ימים מנוגדת לחוק יסוד ומהווה פגיעה בזכות הבחירה וברכוש של התושבים", אומר שמעיה, "לא הגיוני ולא מקובל שהעירייה תטיל תנאים מאוד מגבילים על התושבים בתמורה לזכותם הבסיסית ליהנות משעתיים ראשונות חינם".
שמעיה מוסיף כי "לאור חוסר יכולת טכנית של העירייה להתמודד עם ההתחייבות שהיא עצמה נתנה, אני קורא לעירייה לבטל לחלוטין את הנוהל המחייב את התושבים לבחור את ספק אפליקציית החניה ולאפשר להם ליהנות משעתיים חינם בשתי האפליקציות, כפי שהיה מלכתחילה. עלות תפעול המערך לעדכון ספק אפליקציית החניה גבוהה הרבה יותר מאשר 'השעתיים הנוספות' אשר חלק מהתושבים ייהנו מהן".
שמעיה מסכם: "אני קורא לכל התושבים אשר נפגעו גם הם מהחלטת העירייה לקבוע את בחירת ספק אפליקציית החניה כתנאי מחייב לקבלת שעתיים ראשונות חינם, להתארגן לצורך הגשת עתירה מנהלית לבג"ץ. אין ספק כי העירייה פגעה בזכויות היסוד של תושבי העיר".
מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "יישומון תשלום הוא אמצעי המדידה לזמן החניה, המבטיח שתינתן הטבה רק לשעתיים ולכן השימוש בו הכרחי".
עדכון (1 יוני): עצומה חדשה
בימים האחרונים פורסמה עצומה הקוראת לעירייה לממש את התחייבותה לוועדת הכלכלה ולהעניק שעתיים של חניה בחינם לתושבים, מבלי להתנות זאת בביורוקרטיה הכרוכה בבחירת אפליקציה בלעדית.
מאחורי העצומה עומד הפעיל החברתי שמעיה, שאומר כי השלב הבא יהיה עתירה לבג"ץ.
"בשלב הראשון אנחנו פונים לראש העיר", אמר שמעיה והדגיש: "כאשר העירייה קיבלה החרגה מוועדת הכלכלה, ואת האפשרות לבצע חלוקה לאזורים לעומת ערים אחרות שנאסר עליהם לעשות זאת, לא הוסבר לוועדה שההטבה תינתן לתושבים בסייגים ותנאים כאלה, אלא רק נאמר שהתושבים יקבלו הטבה. משמע העירייה הטעתה את הוועדה".
בעצומה נכתב בין השאר "הקמת המערך החדש עולה לעירייה הרבה יותר כסף מאשר השעות החינמיות הנוספות שהתושבים היו מקבלים. העירייה מענישה את תושביה ומונעת מהם ליהנות מהטבה מובטחת וזאת בשל חוסר היכולת שלה לפתור בעיה טכנית הנמצאת באחריותה".








מוזמנים לחתום על העצומה הקוראת לחולדאי לתת לו שעתיים חינם בלי טריקים בלי שטיקים
https://www.atzuma.co.il/2hours