
פרארי ישראל החלה השבוע לשווק את המחליפה של ה-458 ספצ'יאלה: פרארי 488 פיסטה.
מחיר הרכב, החל מ-2.51 מיליון שקל, לא הרתיע שלושה לקוחות שכבר הזמינו את מכונית העל, אחת מהן תעלה לכבישי ישראל כבר בחודש הקרוב.
בפרארי מבטיחים שדגם הפיסטה מחזיק בשיפורים בכל תחום ביחס לדגמים קודמים, בכלל זה מנוע חזק יותר וטכנולוגיות מתקדמות יותר. "הרכב מיועד בעיקר לעולם המרוצים", מסבירים בפרארי ונותנים דוגמאות מפנים הרכב: "ה-488 פיסטה מיוצרת אך ורק עם מושבי מרוץ קלים העשויים מסיבי פחמן ולפי מידת הנהג. במקום עור בתא הנוסעים יש שימוש נרחב בבד אלקנטרה איכותי המכסה כל חלק בתא הנוסעים בשילוב עם פסי צבע ותפרים בצבעים נועזים".
עמית איילון, מנהל פעילות אוטו איטליה בישראל: "אנו גאים להשיק בישראל את הפרארי הקיצונית ביותר לכביש – ה-488 פיסטה, המהווה את הגרסה הספורטיבית ביותר במותג העל וחושפת ללקוחות את ערכי המותג הלקוחים מעולם המרוצים. אני שמח לבשר שכבר עם הצגת הדגם ללקוחות החברה, נרשמה התעניינות גבוהה בדגם, אשר פונה ללקוחות קיימים של המותג וכמות הייצור הכללית שלו נמוכה משמעותית… בשנתיים האחרונות הגדלנו את פעילות ההתאמה האישית בישראל עם תוספות של אבזור מיוחד והתאמה אישית וכן הגדלנו את כמות אספני הפרארי בישראל".
פרארי הגיעה לישראל לראשונה בשנת 2011. איילון אמר לאתר "פוסטה" כי "הנהגים שנוסעים בפרארי לאו דווקא משתמשים בו ביומיום, אלא יותר לנסיעה חווייתית כרכב המסמל סטטוס". לדבריו, בארץ נמכרים מדי שנה כתשעה כלי רכב בלבד. מנתוני החברה עולה כי בישראל כיום 65 מכוניות פרארי. "מי שקונה את הרכב הם בעיקר בעלי ממון שנמשכים לעיצוב, לאקסלוסיביות ולביצועים של הרכב", אומר איילון, "גם הצליל של המנוע משחק תפקיד, וחלקם מחשיבים אותו לכלי נגינה.".
איילון מקטלג את רוכשי הפרארי לשלוש קטגוריות: המעדיפים את המכוניות הישנות (רכבי אספנות), אלו שמעדיפים את הפרארי החדשות, ואלו שיכולים להרשות לעצמם לנסוע בפרארי חדשה וגם בישנה.

בפרארי ישראל מבצעים גם עסקאות יד שנייה. החברה מדווחת על שמונה עסקאות יד שנייה שהתבצעו לאחרונה, בהיקף של כ-12 מיליון שקל. מאחר ומדובר בכלי רכב נדירים בכבישי ישראל – דגמי יד שנייה נמכרו בכ-150 אלף שקל בממוצע מעל מחיר המחירון. דוגמה לכך אפשר לראות בדגם פרארי 458 ספיידר משנת 2013, שנמכר ב-1.3 מיליון שקל, 150 אלף מעל המחירון.
החברה משווקת דגמים סדרתיים שכל אחד יכול לרכוש, כמו למשל פרארי פורטו פינו, וה-8F טריבוטו, אך במקביל ישנם דגמים ממהדורה מיוחדת, כמו דגמי ה-488.
ה-488 פיסטה מאופיין במנוע V8 עם מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, ומצנן ביניים גדול יותר ממנועים אחרים. נתונים נוספים: 711 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 50 כ"ס וקג"מ אחד לעומת הדגם הקודם). לשם השוואה, לפרארי אנזו עם מנוע V12 יש 660 כ"ס בלבד.
נפח המנוע 3902 סמ"ק, ותאוצת הרכב מגיעה ל-100 קמ"ש ב-2.85 שניות ול-200 קמ"ש ב-7.6 שניות. המהירות המרבית של הרכב 340 קמ"ש. הוא צורך 12.8 ליטר ל-100 קילומטר ומצויד גם בתיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם שבעה הילוכים, והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. נתוני הרכב כוללים גם בלמים קרבו-קרמיים, ABS+EBD, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (E-Diff3).
אורך הרכב 4,605 מ"מ ורוחבו 1,975 מ"מ. גובהו 1,206 מ"מ. נפח תא המטען 170 ליטר, ומיכל הדלק בעל קיבולת של 78 ליטר.





