
נהג בן 36 התבקש לעבור בדיקת שכרות בחודש נובמבר 2019 במחסום שגרתי שפעל בשעות הצהריים דווקא ברחוב יוספטל בעיר בת ים. הבדיקה בינשוף העלתה כי הוא נוהג בשכרות, כמות של 341 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף, בעוד שהחוק מתיר כמות של 240 מיקרוגרם לכל היותר.
רשיונו של הנאשם נשלל ל-30 יום באופן מנהלי, ורכבו הושבת למשך 30 יום. נגד הנהג, שצבר כבר 24 הרשעות בעבירות תעבורה הוגש כתב אישום על נהיגה בשכרות, שהעונש עליה עומד על שנתיים שלילה.
הסנגורית של הנהג הנאשם, עו"ד בלהה מצגר ממשרד מוטאי מצגר גרבאוי, מצאה בתיק ליקויים מתחום ביצוע הבדיקה – חוסר השגחה על הנאשם ורישום זמנים שגוי בדו"ח.
עוד מצאה הסנגורית, כי הנהג נעצר לבדיקה כאשר הוא לא היה ברכב ולכן לא ניתן לדעת אם הוא נהג בכלל. לטענת הנאשם, הוא נעצר עשרות מטרים מהמחסום כך שהשוטר לא היה יכול להבחין בו נוהג.
מנגד, השוטר לא ציין בדו"ח כי הוא עצר את הנאשם כאשר הוא נהג ברכב.
עו"ד מצגר הבהירה, כי על פי חוק מרגע שהשוטר עוצר את הנאשם לבדיקה הוא צריך להשגיח עליו במשך רבע שעה – מרגע העצירה ועד לתחילת ביצוע בדיקת הינשוף. באותו הזמן לנאשם אסור לאכול, לשתות או לעשן.
השוטר חייב לציין בדו"ח שהוא השגיח על הנהג, אלא שבמקרה הזה השוטר לא ציין שהנאשם היה תחת השגחה.
בנוסף, בדו"ח כתוב כי הנהג הגיע לתחנת המשטרה 50 דקות לאחר שעוכב. לטענת הסנגורית מדובר בזמן ארוך ולא ברור כיצד התבצעה ההשגחה בדרך, שכן השוטר נהג ברכב ואילו הנהג החשוד בשכרות ישב מאחור לבד.

לפי הסנגורית, מעיון בבדיקת המאפיינים של הבדיקה בתחנת המשטרה התברר כי היא התבצעה שש דקות לאחר שהנאשם הגיע לתחנה. "לא ברור כיצד אפשר לעשות בדיקת מאפיינים בשש דקות", אומרת הסנגורית, שהיתה בעבר קצינת משטרה באגף התנועה, ומצאה פגמים נוספים ברישום השוטרים. למשל, בדו"ח נכתב כי העבירה בוצעה ב-15:36, ואילו בדו"ח הממוחשב מצויין שהאירוע התרחש ב-16:20.
כל הליקויים שחשפה הסנגורית הובילו להסדר בבית המשפט לתעבורה בבת ים: רשיונו של הנאשם ייפסל למשך שלושה חודשים בניכוי 30 ימי הפסילה, משמע חודשיים פסילה בלבד. בנוסף הושת על הנאשם קנס בסך 800 שקל, לצד פסילה על תנאי והתחייבות לא לבצע מעשים דומים בשלוש השנים הקרובות.







