
בוועדת הכספים בכנסת התקיים היום (20.6) דיון בראשות ח"כ משה גפני מיהדות התורה בנושא סגירת שדה דב, שם הומלץ פה אחד על דחיית סגירתו לפחות עד ל-1 בינואר 2020. גם שר התחבורה בפועל, בצלאל סמוטריץ', הצהיר השבוע שצריך לעצור את סגירת שדה דב על ידי חקיקה מהירה.
בנוסף, נשלחו השבוע מכתבים לראש הממשלה ממנהלי קופות החולים הכללית ומכבי, ומההסתדרות הרפואית בישראל, שקראו לממשלה למצוא פתרון למצוקה הרפואית שצפויה להיגרם כתוצאה מסגירת שדה דב, וקראו להמשיך את פעילותו עד למציאת פתרון הולם.
בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, גפני: "לסגור את שדה דב כעת זה חלם, ניתן למצוא פתרונות בשנים שעד לבנייה בפועל. רבים מאתנו סבורים שהמשמעות של העניין הזה היא נזק בלתי הפיך לעיר אילת, ובמדינה נורמלית לא יכולים לאפשר את הדבר הזה".
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "אם חלילה ייסגר השדה ב-1 ביולי, יהיה כאוס בעיר אילת. לסגירת השדה יהיו השלכות הרסניות על העיר בהיבט הרפואי, התיירותי, האקדמי הכלכלי והחברתי. אני מבקש בכל לשון של בקשה, שלא לפנות את השדה עד לסיום הליכי התכנון שצפויים להימשך שנים, ובזמן הזה למצוא חלופות ראויות".
ראש העירייה הודיע כי ככל שיידרש, יישכב בשבוע הבא על גדרות שדה דב. אגב, הוא קיבל תמיכה מראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהצהיר בשבוע שעבר שגם הוא מתנגד לסגירת שדה דב עד למציאת פתרון הולם.
בימים אלה מוצב אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שהוקם לאחר הפגנת המחאה שהתקיימה השבוע ביום שני (17.6.19) מול בית ראש הממשלה, במסגרתה קראו מאות תושבי אילת לבנימין נתניהו שלא לנתק את צינור החמצן של העיר הדרומית.

עיריית אילת אף גייסה לצורך המאבק שבעה אלופי חיל האוויר לשעבר – איתן בן אליהו, אביהו בן נון, רן גורן, חגי טופולנסקי, עמוס ידלין, דוד עברי וגיורא רום – ששלחו מכתב דחוף לראש הממשלה בו הם קוראים לעצור את סגירתו הקרובה של השדה ולהורות על בחינה חוזרת של הנושא על ידי המועצה לביטחון לאומי, בשיתוף מומחים ואנשי מקצוע מהארץ והעולם.
"סגירת השדה עשויה להיות טעות בלתי הפיכה, שתפגע בתשתית התעופתית של מדינת ישראל ורווחת אזרחיה לעשורים הבאים", כתבו. "גם לאחר שיפונה השדה הצבאי, עדיין נכון להשאיר את מסלול ההמראה והנחיתה הקיים ולאפשר המשך הפעילות מהשדה".
גם עוזי יצחק, מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, פנה השבוע ללשכת נתניהו והציג בפניהם את הדוח שכתב. ממסקנותיו עולה שבעקבות סגירת שדה דב צפויה ירידה של כעשרה אחוזים בהיקף הנוסעים בשנה לאילת, וכי לנתב"ג יכולת מוגבלת להכיל את הטיסות משדה דב 'ובשל כך צפויה פגיעה בתנועות בינלאומיות ביישום רפורמת "השמיים הפתוחים".
פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, כתב גם הוא לנתניהו. "שדה דב נותן מענה למאות מטופלים שזקוקים לטיפולים שאין אפשרות לקבלם באילת", הסביר במכתבו. "שדה דב הוא עורק התחבורה היחיד כיום שדרכו מגיעים עשרות רופאים מדי שבוע לאילת, על מנת להעניק טיפול רפואי לתושבי העיר והסביבה. אין כיום כל חלופה שתוכל לתת מענה לאותם מטופלים ורופאים, לרבות נתב'ג".





