
הסדר טיעון הושג בבית משפט השלום לתעבורה בחדרה בין המשטרה לבין סנגורו של נהג חדש (רישיון מ-2021) שנגדו הוגש כתב אישום על נהיגה בשכרות.
על פי כתב אישום, באפריל 2023 בשעת לילה, הוא נהג בכביש 574 לכיוון צפון.
לפני העלייה לחריש הרכב נעצר על ידי משטרת התנועה והנהג נדרש לערוך בדיקת שכרות באמצעות נשיפון.
לפי המשטרה, הנהג נמצא חיובי לאלכוהול.
לטענת הסנגור של הנהג, עו"ד יוסי פלסיוס קליין, נתגלו כשלים מהותיים רבים בבדיקת הנשיפה שערך השוטר למרשו:
– הנהג עוכב לבדיקת נשיפון ללא כל יסוד מקדים לחשד
– לא הוכח כי נעשתה בדיקה בפיה חדשה
– הבדיקה בוצעה ללא הסכמת הנהג ומבלי שנמסר לו הסבר כנדרש בנהלי המשטרה
– במהלך פעולת האכיפה לא בוצע שימוש במצלמת גוף, מבלי שניתן לכך הסבר
– חלק ההסכמה בטופס האכיפה נמצא ריק
– תוצאות הבדיקה לא הוצגו לנהג כנדרש.
על שום כל אלה, טען הסנגור פלסיוס קליין, הבדיקה כולה בוצעה בניגוד לנהלים.
"בחרה המדינה לבצע את הבדיקה – מחובתה לבצעה כדין – אחרת, מדובר בבדיקה פסולה מעיקרה שפוגעת קשות בזכויות יסוד ובעקרון ההסכמה לבדיקה זו, שכאמור הינה וולונטרית", נימק הסנגור, "התוצאה המתחייבת במקרה כזה הינה פסלותה של בדיקת הינשוף…".
עוד טען הסנגור, כי בדו"ח צוינה כמות אלכוהול בבדיקת נשימון שהיא גבוהה יותר מזו שנמדדה בבדיקה.
"יותר מידי פעילות בלתי חוקית, כמו גם רישומים לא מדוייקים בלשון המעטה לאכיפה בודדת, מדובר באלמנטים שיש בהם כדי להשפיע מהותית על מהימנות הדיווחים כולם…", סיכם הסניגור.
לאחר דין ודברים בין הסנגור, שהוא יוצא יחידות העילית של משטרה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון של 89 ימי פסילה בלבד.
כאשר מדובר בנהג חדש, אם הוא נפסל ל-90 יום ומעלה, רישיונו מושעה אוטומטית עד לעריכת מבחני תיאוריה וטסט מחדש.
במסגרת ההסדר, ולמרות שהוא כבר צבר שתי הרשעות קודמות, לנוכח רשימת הליקויים שנחשפו נעתרה התביעה לדרישת הסנגור להסתפק ב-89 ימי פסילה, כך שהנהג לא ייאלץ להיבחן מחדש.
השופטת עידית פלד אישרה את ההסדר, פסילת רישיון ל-89 ימים בפועל, פסילה על תנאי וקנס כספי.









