פשרה: חברת "כלמוביל" תשלם פיצוי ללקוחה מכפר קאסם

שתף כתבה עם חברים

בתביעה נטען כי החברה שמציעה מונית עד לבית הלקוח, סירבה לספק את השירות לתובעת מפני שנהגים מסרבים להיכנס לכפר קאסם. במסגרת פשרה נקבע: החברה לא תודה בטענה ותשלם לתובעת פיצוי "מתוך רצון טוב"

המוניות לא מגיעות לכל מקום (אילוסטרציה)

סוהד בדיר, תושבת כפר קאסם שעובדת כאחות בבית חולים, הגיעה לפני מספר חודשים לסניף כלמוביל בפתח תקווה כדי לתקן תקלה ברכב. נציג שבדק את הרכב אמר לבדיר כי היא תיאלץ להמתין מספר שעות עד שיהיה מוכן. כאשר בדיר ביקשה לנצל את תנאי השירות ולהזמין מונית לביתה שם תחכה עד שהרכב יהיה מוכן, נציג שירות אמר לה כי לא ניתן לעשות זאת, מאחר שנהגי מוניות לא מוכנים לנסוע לכפר קאסם.

בתביעה שהגישה בדיר באמצעות המרכז לנפגעי גזענות נטען, כי לבדיר הוצע לנסוע במונית לכפר סבא, ומשם להמשיך לעיר מגוריה. לטענת בדיר, היא ביקשה מהנציג שיתקשר לחברה אחרת, או שנהג מטעם החברה יסיע אותה, אולם לטענתה הם סירבו, ולכן נאלצה לטפל ברכבה במקום אחר.

הסיפור של בדיר טופל על ידי עו"ד אורי נרוב מהמרכז לנפגעי גזענות, שפנה לחברה, ביקש תגובה והסביר כי סירוב לקחת את הלקוחה לכפר ערבי עונה על הגדרת החוק ל"מעשה גזעני". החברה טענה להגנתה, כי הלקוחה לא התייחסה באופן נאות לנותני השירות. לטענת החברה, לא היה מדובר באפליה על בסיס מקום מגורים. לטענת החברה, אילו בתל אביב היתה סכנה ביטחונית או עומס, גם לשם המוניות לא היו מגיעות.

עו"ד נרוב הגיש נגד החברה תביעה במסגרת סדר דין מהיר בסך 66  אלף שקל, בטענה להפרת חוק איסור אפליה. כבר בתחילת המשפט, בית משפט השלום בירושלים הציע לצדדים להגיע לפשרה. לפני יומיים (26.2) נחתם בין הצדדים הסכם פשרה, שבמסגרתו בדיר קיבלה מהחברה פיצוי של 10,000 שקל. בהודעת הפשרה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי החברה פעלה, פועלת ותפעל לספק שירות שוויוני לכל אחד, וכי היא הנחתה ותמשיך להנחות את עובדיה על חובתם להעניק שירות שוויוני ללא אפליה. בפשרה נכתב עוד, כי הפיצוי לבדיר ניתן מבלי שהחברה מודה בטענות על אפליה או גזענות, אלא "מתוך רצון טוב" ומתן שירות ללקוחה.

עו"ד נרוב מסר בתגובה: "ידע כל בית עסק שנותן שירות לציבור כי ליחס מפלה ללקוחות בהתבסס על לאום, גזע, דת, מקום מגורים וכל יתר העילות המנויות בחוק – יש מחיר. על הפליה משלמים. אנו תקווה שהמקרה ירתיע בתי עסק אחרים ממתן יחס מפלה ללקוחות ויבהיר להם באופן חד משמעי כי הם מחויבים לתת שירות שוויוני ומכבד לכולם. המרכז לנפגעי גזענות ערוך ומוכן להמשיך ולסייע לכל מי שנפגע מאירועי גזענות לעמוד על זכויותיו".

מחברת כלמוביל נמסר בתגובה :"הפרטים הנזכרים בפנייתכם אינם מדויקים. מדובר בתביעה של לקוחה שטענה לאפליה. החברה כמובן שלא נקטה בכל אפליה מכל מין וסוג שהוא. עם זאת, מתוך תפיסת שירותיות, בחרה החברה להגיע עם הלקוחה להסדר, שגם בו הובהר מפורשות כי החברה אינה מודה באפליה כלשהי ובוחרת תמיד לספק ללקוחותיה שירות שוויוני ומכובד".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *