
לאחר אין ספור דחיות ועיכובים, הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן אמור סופסוף להתחיל לפעול ביום שישי הקרוב (18 באוגוסט). הקו אמור להתחלק לשלושה קווים – קו R1, R2, ו-R3, כאשר בהתחלה אמורים לפעול רק R1 ו-R2.
קו R1 יתחיל מהתחנה המרכזית של פתח תקווה, עובר דרך תחנות תל אביב (כולל תחנת אליפלט) ויסתיים במחלף קוממיות בבת ים, קו זה יהיה תת קרקעי בגבול של פתח תקווה בני מרק (כל תחנות תל אביב רמת גן יהיו תת קרקעיים) עד רחוב סלמה, בשאר האזורים הוא יהיה עילי.
קו ה-R2 צפוי להתחיל מקרית אריה בפתח תקווה ולהסתיים בתחנת אליפלט בתל אביב. הוא יהיה ברובו תת קרקעי ורק התחנה של קריית אריה בפתח תקווה תהיה עילית.
כמו כן, בסיור הובהר כי נהג הרכבת אמור לנהוג בה רק בחלק העילי ובחלק התת קרקעי הרכבת אמורה להיות אוטונומית, כשהמהירות מתחת במנהרה אמורה להגיע לכ-80 קמ"ש.
לקראת הסיור עם השרה רגב, כבר אפשר היה להרגיש את ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית כאשר עשרות מפגינים חיכו וצעקו לעברה "בושה, בושה". גם אנשים שגרים ברחוב ירושלים ביפו וכן עוברי אורח קראו לעברה קריאות.
במהלך הסיור, שהתחיל מתחנת ארליך ביפו עד תחנת אלנבי, אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק לאתר "פוסטה" כי הקו הסגול של הרכבת הקלה שאמור להתחיל מיהוד מונוסון דרך תל אביב, עד תחנת ארלוזורוב, אמור להיות מוכן עד 2027. לגבי הקו הירוק של הרכבת הקלה שאמור להתחיל מחולון וראשון לציון דרך תחנות תל אביב עד הרצליה, זה מתוכנן להיות מוכן ב-2028. לטענת גליק, נת"ע הפיקה את הלקחים מהעיכובים של הקו האדום ולכן לדבריו לא אמורים להיות עיכובים דרסטיים בקווים הבאים.
בתחנת אלנבי אמרה היום רגב כי "הביקור הזה פתוח לתקשורת כי כולנו מבינים את ההתעניינות של הציבור". מנכ"ל נת"ע גליק אמר בסיור כי "עם קבלת ה-pto (אישור ההפעלה) – קיבלנו רישיון לרכבת. הפרויקט עלה 20 מיליארד שקל. הרכבת תיקח 250 אלף נוסעים ביום…עמדנו במשימה והרכבת יכולה לנסוע". עוד נאמר במהלך הסיור כי בתחילת פעילות הרכבת יעבדו כ-300 דיילים שיכווינו את הנוסעים.



בתוך כך, ועם החגיגיות, העיבה הידיעה שפורסמה לפני מספר חודשים, כי השרה רוצה לקחת את סמכות בניית המטרו מנט"ע ולהעבירם לנתיבי ישראל. ההחלטה עוררה זעם בקרב בכירי נת"ע והיו כאלו שגם שקלו להגיש על ההחלטה עתירה לבג"צ. בנוסף, הצהירה השרה כי היא לא תקדם את המטרו עד שלא יהיה פתרון בנוגע לרכבת מקריית שמונה עד אילת.
במהלך תדרוך הכתבים, בו נראו מנכ"ל נת"ע יחד עם שרת התחבורה ובכירי משרד התחבורה מחויכים, שאל אתר "פוסטה" את השרה אם לאור התמונה של כולם ביחד, ישנה סולחה בעניין המטרו, ונת"ע הם אלו שיוציאו אל הפועל את הפרויקט.
השרה רגב השיבה: "הייתה לי ביקורת (על ההתנהלות של נת"ע ועל העיכובים ברכבת הקלה). אין סולחה, חריגה של שנה וחצי בפרויקט לאומי זה דבר שלא עובר. כסף ציבורי הוא לא כסף פרטי. אני יודעת שחיים (גליק) קיבל את נת"ע בצורה מסוימת לקח זמן יותר מדי זמן.. אין כאן עניין של סולחה לגבי המטרו… אני רוצה שנת"ע יתרכזו ברכבת הקלה לכן חלק (מפרויקט המטרו) יצאו לכיוון נת״י (נתיבי ישראל)".
חיים גליק אמר בתגובה לכך: "אני רוצה להבהיר, המטרו נשאר בנת"ע אם חברות אחרות ייקחו את זה, זה בסופו של דבר ינוהל על ויישאר בנת"ע". המנכ"ל ביקש את אישור השרה לאמרה שלו. השרה השיבה לו, "נדבר על זה בהמשך". גליק אמר בתגובה: "הידע המקצועי הוא פה ולא בחברות אחרות". השרה רגב השיבה: "אנחנו נעשה את השיקולים הנכונים". עוד אמרה שרה כי לאחר שהרכבת לקריית שמונה אושר לפני מספר שבועות בישיבת הממשלה, היא "מתכוונת לשים גז גם בנושא המטרו".
נקודה נוספת שהייתה במחלוקת היא ההפעלה של הרכבת בשבת. השרה רגב השיבה כי "אנחנו חיים במדינה יהודית ולכן יש סטטוס קוו", כשברקע, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שפרסם הבוקר (16 אוגוסט) סרטון בו הוא אומר כי הוא מחרים את הטקס של פתיחת הקו האדום שאמור להתקיים מחר – בעקבות העובדה שהרכבת הקלה לא תפעל בשבתות. "לא אגיע לטקס זו המחאה שלי. פתיחת הרכבת הוא אירוע היסטורי. אירוע שחיכיתי 23 שנים עד שזה יקרה.. כמי שתומך ומקדם תחבורה בסופי שבוע אני אומר כבר זמן רב, הרכבת חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע כך ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".






