המשטרה ורשות הטבע והגנים נגד נהגי האקסטרים בשטחים החקלאיים

שתף כתבה עם חברים

התאחדות הספורט המוטורי: "ניתן לצמצם את התופעה על ידי הקמת מסלולים לנהיגה ספורטיבית"

הפעילות בשטח הקיבוץ (צילומים: דוברות המשטרה)
המשטרה, רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית מגידו ממשיכים בפעילות משותפת בסופי שבוע נגד נהגי רכבי שטח שנכנסים לשטחים חקלאים, נוהגים בפראות, פוגעים ביבולים ומסכנים מטיילים ואת עצמם.

מהמשטרה נמסר כי במהלך סוף השבוע האחרון, שוטרים ומתנדבים של משמר הגבול, יחד עם כוחות נוספים, פעלו בשטחים החקלאיים הסמוכים לקיבוץ מגידו, תוך התמקדות בנהיגה בשדות חקלאיים ברכבי שטח – בדגש על חובבי אקסטרים. נהגים אלה נכנסים לשטחים מעובדים תוך כדי נהיגה פרועה, גורמים להרס יבול, חורצים באדמה, חותכים גדרות, פורצים שערים, והכל – במטרה למצוא מסלול בו טרם נסעו. אותם נהגים, לרוב, נוהגים ללא רישיונות נהיגה, ללא קשתות התהפכות, ולעיתים אף מרימים גלגל תוך חציית כביש ראשי. 

נתפסו קטינים שנהגו ללא רישיון

במהלך הפעילות נבדקו כ-140 רכבי שטח, ניתנו תשעה דוחות לנהגים שנהגו בצורה בריונית ומסכנת חיים, כנגד שבעה נהגים הוגש כתב אישום והם זומנו לדין. שישה רכבי שטח הושבתו ונגררו למתקן משטרתי וחמישה קטינים נתפסו נוהגים ללא רישיון.

מהמשטרה נמסר כי "פעילות זו יחד עם פעילויות נוספות של משטרת ישראל ולוחמי מג"ב במקביל לפריסה הרחבה של שוטרי משמר הגבול בגזרה הכפרית תוך שילוב של מודיעין ואמצעים טכנולוגיים מובילה לירידות בנתוני הפשיעה החקלאית".

התאחדות הספורט המוטורי: "ניתן לצמצם את התופעה על ידי הקמת מסלולים"

עו"ד ניר ישראלי ביקש להתייחס לכתבה בשם התאחדות הספורט המוטורי: "ראשית יובהר כי ההתאחדות הספורט המוטורי נגד כל נהיגה שאינה ספורטיבית והתנהגות בריונית מסוג כלשהו. ההתאחדות לספורט מוטורי עושה כל שביכולתה כדי לקדם נהיגה ספורטיבית במסלולים אשר יועדו לכך ומוקיעה כל התנהגות שעניינה רכיבה בשטחים חקלאיים, הרס יבולים וסכנה למטיילים. יחד עם זאת, ניתן לצמצם את התופעה באופן דרמטי על ידי הקמת מסלולים לנהיגה ספורטיבית.

"בהיעדר מסלולי לנהיגה ספורטיבית, נהגי האקסטרים, מכל ענפי הנהיגה, ימצאו עצמם נוהגים בשטחים שלא יועדו לכך. הבעיה אינה נוגעת רק לרוכבי שטח כפי שצוין בכתבה, הבעיה נוגעת לכל ענפי הנהיגה, החל מרוכבי ענף המוטוקרוס בשטח ועד לרוכבי סופר-בייקס באספלט אשר רוכבים בכבישים ציבוריים.

הפחתת התופעה וחשוב מכך, הפחתת הסכנה לסביבה ולרוכבים תוך שינוי התפיסה כי מדובר בספורט (כמו שנתפס הדבר בשאר העולם הנאור), תתאפשר בראש ובראשונה אמצעות הקמת מסלולים יעודים לכך. מדינת ישראל החלה ביוזמה זו, כבר בשנת 2005 כאשר חוקקה את חוק הנהיגה הספורטיבית, אולם על אף שחלף מעל לעשור מחקיקת החוק, עד כתיבת שורות אלו, קיומם של מסלולים לנהיגה ספורטיבית הוא דבר נדיר".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *