
כעורכי דין, גם עליכם ישנה אחריות להשקיע בשיווק. בשנתיים האחרונות יצא לי להכין אסטרטגיות שיווק למשרדי עורכי דין מהמובחרים בישראל, לעורכי דין בעלי ניסיון של 20-30 שנה, המכנה המשותף בינהם היה, שהם אף פעם לא חשבו להשקיע בשיווק באינטרנט.
אם לאחר חיפוש השם שלך בגוגל מגיעים לאתר "שבור", או שלא מוצאים אותך בכלל, משמע, אם העשייה שלך לא קיימת באינטרנט, היא פשוט לא קיימת.
מטרות השיווק עבור כל משרד עורכי דין
בין אם המשרד שלכם מתמחה בדיני משפחה, במשפט הפלילי, תעבורה או רשלנות רפואית. מדובר בתחום תחרותי מאוד, עם היצע עצום.
לפי לשכת עורכי הדין מדובר בכ-82,000 עורכי דין מוסמכים, אף על פי שלא כולם עוסקים במקצוע. לכן, יש ליצור אסטרטגיה שתסייע למשרדכם לבנות פרופיל שיווק מוצלח המשרת את המטרות העסקיות שלכם.
הגדירו מהי המטרה המרכזית של השיווק
שמרו על נוכחות, מוניטין, לידים כתוצאה מקידום!!!
המטרות המשניות הן כמובן גיוס תיקים גדולים למשרד.
אני אפתיע אתכם בכך שאומר כי התיקים הגדולים כבר לא מגיעים רק מפה לאוזן. כאחד שמחובר למקור ראשון בכמה תחומים, הבנתי שגם באמצעות קידום אתרים ניתן לגייס תיקים גדולים ושמנים. לפני שנה אחד מהלקוחות שלי בתחום הגירושין קיבל תיק של זוג מבוגר בעל שיווי נכסים של כמעט מיליארד שקל! כן כן, והעמלה היתה גדולה.
איך הגיעו אליו? חיפשו בגוגל את הביטוי "חלוקת נכסים בהליך גירושין".

בניית תקציב שיווק – נשמע יקר?
לא כל עורך דין יכול להרשות לעצמו לממן כתבות יח"ץ והופעות בתקשורת בעשרות אלפי שקלים לחודש.
לאחרונה הגעתי למשרד שמשקיע כמעט 10,000 שקל בחודש על מספר פורטלים בתחום העיסוק שלו, התקציב שהוא השקיע בכך במשך ארבע שנים היה יכול לאפשר לו להקים פורטל משלו.
תתפלאו כמה ניתן להשיג באמצעות תקציב 5000 עד 8000 שקל לחודש, תקציב שבתהליך של שנה עשוי לבנות לכם נוכחות דיגיטלית מכובדת, לאחר מכן ניתן להוריד משמעותית את המינון ולקצור את הפירות של השנה הראשונה.
הערה חשובה – צריך לעשות הפרדה מלאה בין ההשקעה הראשונית, בה יש הוצאות חד פעמיות כגון מיתוג, בניית אתר, כתיבת תוכן, לבין השנה השנייה.

אפיקי שיווק מרכזיים -השוואה בין פרסום ממומן לבין קידום אורגני
במידה והמטרה המרכזית שלכם היא לגייס לקוחות חדשים, ערוצי השיווק החמים ביותר עבורכם הם פרסום ממומן בגוגל או קידום אתרים אורגני.
למעשה ברוב הזירות התחרותיות העלות לקליק (הקלקה לעמוד נחיתה או לאתר שלכם) שלא לדבר על ליד, עשויה להיות מאוד מאוד יקרה. כשאני כותב מאוד מאוד הכוונה היא למונחים של כ-80 שקל לקליק בדיני גירושין, ועלות ליד של לפעמים 500 שקל.
החלופה השנייה גם היא איננה פשוטה ומצריכה השקעה רבה בתוכן, מיתוג, כתבות יח"ץ, שעות אופטימיזציה, כיסים עמוקים ועוד.
אז מה עושים?
לדעתי המקצועית, ברוב המקרים קידום אורגני לטווח ארוך הוא הפתרון הנכון ביותר לשיווק משרד עורכי דין. בהקשר של קידום, היופי בתחום המשפטי הוא שבדרך כלל הלקוחות מחפשים חיפושים עקיפים בכל תחום, הנה כמה דוגמאות:
1. דיני גירושין – מלבד החיפושים החמים ביותר כמו "עורך דין לעייני גירושין" הלקוחות הפוטנציאלים עשויים לחפש מונחים כמו דיני מזונות, הסכם גירושין, גניבת זרע, ועוד'.
2. עורך דין ביטוח – מלבד החיפושים החמים ביותר כמו "עורך דין ביטוח" יחפשו הלקוחות, תביעה בגין החלקה, תאונה, ועוד.
עורך דין פלילי – כאן ניתן לבקר באתר של עורך דין פלילי לוליק אסל שאני מקדם, הרחבנו לביטויי זנב ארוך עם דגש על ביטויים לוקליים כמו עורך דין פלילי בתל אביב, או סעיף 60א'.
זה לא המקום להרחיב, אבל הדוגמאות ברורות. למידע נוסף חפשו בגוגל את התוצאה הראשונה בביטוי קידום אתרים עורכי דין, או שתכנסו ישר למאמר הזה שכתבתי: קידום אתרים לעורכי דין בבלוג הפרטי שלי.
במידה ורוצים להתייעץ לגבי קידום האתר שלכם – ממומן, אורגני או סתם כתבות יח"ץ – אני זמין עבורכם.
* כותב המאמר הוא אייל רחמים, הבעלים של חברת דיגיטאץ', ניתן לבקר בבלוג הפרטי שלו www.seolinks.co.il.




