יצחק אספה שותק במשטרה ובוכה באבו כביר

שתף כתבה עם חברים

במועדון ספורט אשדוד רוצים שהכדורגלן הצעיר שלהם ישתף פעולה עם המשטרה ויעביר מסר חינוכי, אז הם פעלו להחלפת הסנגור הפלילי, שרומז על האפשרות כי יתכן שאספה לא נהג ברכב והוא מחפה על אדם נוסף

הדילמה של השחקן אל מול הנזק של המועדון. יצחק אספה בבית משפט (צילום: פלאש 90)

החלפת הייצוג המשפטי של הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בתאונת "פגע וברח" בה נהרג הנער ארי נשר (17) בעת שרכב על אופניים חשמליים, חשפה את הדילמה של הכדורגלן, שנדרש לשתוק בחקירה. מנגד, נוכח התוצאות הטרגיות של התאונה וההשפעה שלהן על המשך חייו, הצעיר מאשדוד אינו מפסיק לבכות באגף 3 באבו כביר, אגף קשה במיוחד בו עצורים העבריינים הקשים ביותר של בית המעצר. כך נודע ל"פוסטה". לדברי גורמים מאבו כביר, אספה שרוי בהלם, הוא הרבה לשאול לשלומו של הנער בטרם יצאה ההודעה על מותו, ולבכות כל הזמן.

מדיון בעניינו שהתקיים אתמול (26.9) בבית משפט השלום בת"א נודע כי בדיקת ינשוף שבוצעה לו חשפה כי רמת האלכוהול בגופו היתה 252 מיקרו גרם בעת מעצרו, רמה הגבוהה פי חמש מהרמה המותרת לנהג צעיר בגילו. בידי החוקרים גם חשבונית המלמדת על רכישת אלכוהול בסכום ניכר לפני התאונה.

אספה, שיוצג על ידי עו"ד אלון שליכטר המשיך בהמלצת סנגורו זה לשמור על זכות השתיקה, על מנת לא להפליל את עצמו. אולם במועדון ספורט אשדוד אשר שכרו את שירותיו של עו"ד שליכטר לא אהבו את קו ההגנה הזה, בעיקר בשל הנזק התדמיתי שהדבר גרם למועדון. בהנהלת המועדון רוצים שאספה יודה במיוחס לו, ייקח אחריות מלאה על מעשיו, ובכך יעביר מסר חינוכי נוכח נסיבות התאונה והטרגדיה הקשה.

עו"ד שליכטר

בעקבות חילוקי הדעות סביב קו ההגנה המשפטי, ואי שביעות רצון של גורמים בכירים במועדון, הנתון בשליטתו של איש העסקים ג'קי בן זקן, הודיע עו"ד שליכטר על התפטרותו מהייצוג. "כסנגור, אני רואה תמיד כדבר ראשון במעלה את טובתו של הלקוח בלבד, וכך תמיד אפעל", מסר ל"פוסטה" הסנגור. "אני מאחל ליצחק הצלחה רבה בהמשך ההליך המשפטי, ואני מאמין שהצדק ייצא לאור בבית המשפט".

מעניין יהיה לראות כעת האם הסנגור החדש שייכנס לתיק יבחר להמשיך בקו של שמירה על זכות השתיקה, שעשויה לסייע לו בהמשך לאור הפרסומים לפיהם ישנן סתירות בעדויות, וחשוד נוסף בהפקרה שטרם אותר. בהחלט יתכן למשל, שאספה שותק משום שאדם אחר נהג ברכב, והוא מתקשה לדווח על כך. מנגד, במידה שיבחר להודות בחשדות ולשתף פעולה זה עשוי לסייע לו בטווח הקצר לשחרור למעצר בית אך עלול לסבך אותו יותר מבחינה משפטית בניהול התיק בבית המשפט. 

כעת שכר המועדון  את שירותיו של עו"ד כפיר דור, שנחשב מומחה בדיני תעבורה אך אינו פליליסט מובהק דוגמת שליכטר. עו"ד דור נפגש היום (27.9) עם אספה, פגישה שהסתיימה במהירות לאחר שהכדורגלן לא שיתף פעולה. השניים קבעו להיפגש שוב ביום ראשון, ואז יחליטו באיזה קו הגנה להמשיך מכאן והלאה. ההחלטה תושפע מהעובדה כי מאז סיום הדיון הארכת המעצר השתנו נסיבות התיק נוכח פטירתו של הנער, וכעת העבירה שתיוחס לאספה תוחמר לגרימת מוות ואף הריגה. מכל מקום, נראה כי בנושא ייצוג השחקן, עוד לא נאמרה המילה האחרונה.

בפרקליטות יצטרכו להחליט בימים הקרובים אם להאשים אותו בגרימת מוות ברשלנות, וזאת לצד עבירות נלוות, או אפילו בעבירת הריגה. בינתיים, בתום הדיון בהארכת מעצרו קבע השופט רועי פרי כי קיימות סתירות בגרסאות שבידי המשטרה, ולכן יש צורך לבדוק אותן. לכן, ולאור שתיקתו, הוארך מעצרו של אספה עד 30 בספטמבר .

עו"ד יוסי יעקבי, יו"ר ועדת תעבורה ארצית בלשכת עורכי הדין, אמר השבוע ל"פוסטה": האופניים החשמליים זאת ממש מכת מדינה. נהגים פשוט לא יכולים להכין את עצמם לזה. הבעיה זה לא אם יש להם רישיון או לא, כי גם לאופניים רגליים לא צריך רישיון והם נוסעים על הכבישים. הבעיה באופניים חשמליים שהם בכבישים, שהם זריזים והם נכנסים לך בין לבין. כמו כן הרוכבים אין להם רישיון נהיגה, הם לא מצייתים לחוקי התנועה ולרוב אנחנו לא צופים שהוא יהיה בכביש. המדינה הייתה צריכה לאסור את הכניסה של האופניים החשמליים לגמרי. זה כלי רכב מנועי לכל דבר ועניין.  צריך להתכונן לדבר הזה ולהכין שבילים ייעודיים".

עו"ד יעקבי מתייחס גם להיבט הכספי: "לרוכבי אופניים חשמליים גם אין ביטוח. כתוצאה מכך כולנו הנהגים נצטרך לשלם יותר ביטוח. מאחר ולרוכבי אופניים חשמליים אין ביטוח, החברות מגלגלות את העלות על הפרמיות שאנחנו משלמים , וזה במקום שהמדינה תטיל את זה על ההורים של הרוכבים. אם זה יכאב  בכיס להורים, אז ההורים לא יתנו אופניים חשמליים והתופעה הזאת תפחת. אם ההורים יחויבו, אז הם יעשו ביטוח  וידאגו  לכך שהילד שלהם ירכב עם קסדה כי אחרת הוא לא יקבל ביטוח".

עוד אומר עו"ד יעקבי כי "צריך להכניס שיעורי תיאוריה לבתי הספר ולהפוך את זה לשיעורי חובה כבר בגיל 16 כדי שילמדו לציית לחוקי תנועה".  

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *