2015: פחות נפגעים, יותר הרוגים

שתף כתבה עם חברים

עוד מנתוני המשטרה: עלייה של 45 אחוז בדו"חות התנועה, תאונות דו גלגלי קטלניות יותר, 90 אחוזי פיענוח בתאונות "פגע וברח" חמורות ועלייה דרמטית במספר תיקי עבירות תנועה חמורות

teuna kesher dam2 shuki lerer
הסיבות העיקריות לתאונות, בין היתר: אי ציות לתמרורים ורמזורים (צילום ארכיון)

אגף התנועה במשטרה פרסם נתונים מסכמים לשנת 2015 בכבישי ישראל. מהנתונים הבולטים:

בשנה החולפת נפגעו בתאונות דרכים הרבה פחות אנשים לעומת השנה החולפת (22,794 ב-2015 לעומת 23,615 ב-2014).

אבל, התאונות היו הרבה יותר קטלניות, ב-2015 נהרגו 354 אנשים, לעומת 319 בשנת 2014, (35 יותר!!!).

בשנת 2015 חלה ירידה של 12 אחוזים במספר התאונות הקטלניות במגזר הלא יהודי, 115 בשנת 2015 לעומת 131 בשנה הקודמת, וירידה של שמונה אחוזים במספר ההרוגים (120 לעומת 130 בשנת 2014). באגף התנועה מציינים כי בשנת 2015 ריכזה המשטרה מאמץ אכיפתי והסברתי במגזר במטרה לצמצם את כמות הנפגעים.

לפי אגף התנועה, הסיבות העיקריות להתרחשות תאונות דרכים בשנה החולפת היו אי ציות לרמזור ותמרורים, מהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, עקיפה שלא כחוק ואי שמירת מרחק.  

teuna ofanoa
עלייה במספר ההרוגים בתאונות בהם מעורבים הדו-גלגלים

הדרמה של הדו גלגלי

בשנתיים האחרונות לא חל שינוי בסך הנפגעים בתאונות בהן מעורבות אוכלוסיות ה"דו גלגלי" וכלי הרכב הכבד (כ-2,200 דו גלגלי וכ-2,700 כלי רכב כבד), אבל כן ניכרת עלייה משמעותית במספר ההרוגים:

54 הרוגים בשנת 2015 בתאונות בהן מעורבים דו גלגלי, לעומת 34 הרוגים בשנת 2014.

ועלייה קלה (6) במספר ההרוגים בשנת 2015 בתאונות בהן מעורבים כלי רכב כבד, לעומת השנה הקודמת.

pedestrian

נוכח הפגיעות הרבות בהולכי רגל בשנת 2014, המשטרה מיקדה אכיפה בתחום זה וביצעה כ-34 אחוזים יותר דוחות בשנת 2015, כלפי נהגים שלא נתנו זכות קדימה להולך רגל בעת שחצה במעבר חצייה. בסך הכל נרשמו 15,497 דוחות מסוג זה בשנת 2015, לעומת 11,581 בלבד ב-2014.

התוצאה, לפי המשטרה: ירידה של שמונה אחוזים בכמות הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים (3,034 בשנת 2015 לעומת 3,286 ב-2014). כמו כן חלה ירידה של 12 אחוזים במספר הולכי הרגל שנפגעו באורח קשה בתאונות (504 בשנת 2015 לעומת 571 ב-2014). חלה ירידה ניכרת, של תשעה אחוזים, גם במספר הולכי הרגל שנהרגו ב-2015 בתאונות (114 בשנת 2015 לעומת 125 ב-2014).

השנה ניכרה עלייה חדה של כ- 45 אחוז גם במספר הדוחות הכללי שניתנו לעומת אשתקד (15,467 בשנת 2015 לעומת 10,641 בשנת 2014). הנתון הזה אמור לעמוד לביקורת המפכ"ל הנכנס רוני אלשייך אשר הצהיר עם כניסתו לתפקיד כי יש צורך "להתקרב" לאוכלוסייה, בין היתר באמצעות הפחתת מספר הדו"חות שנותנים שוטרי התנועה.

alshih
דו"חות תנועה וקהילה. המפכ"ל אלשייך

בשנת 2015 פתחה התביעה המשטרתית כ-12 אלף תיקים על עבירות תנועה חמורות נבחרות (תיקי תלת"ן – סל עבירות חמורות המטופל בהליך מזורז בבית המשפט,  נהיגה בשכרות, חציית צומת באור אדום, נהיגה בפסילה ועקיפות מסוכנות). כמות תיקים זו הינה כפולה מכמות תיקי התלת"ן שנפתחו בשנה הקודמת.

בסיום הליך התביעה, כ-1000 נהגים נעצרו עד תום ההליכים, כ- 2,200  נפסלו לנהיגה עד תום ההליכים ועל 1,200 נגזר מאסר בפועל בשל עבירות תנועה חמורות.

בשנת 2015 אירעו כ-730 תאונות "פגע וברח" בכבישי ישראל, 78 מהן חמורות (קשות וקטלניות). במשטרה מדווחים כי הצליחו להגיע ל-90 אחוז גילויים בתיקי "פגע וברח" חמורות.   

מאגף התנועה נמסר עם הגשת הדו"ח השנתי:  "המשטרה, בשילוב כלל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים, תמשיך לחתור להשגת היעד הלאומי של צמצום הנפגעים בכבישים, באמצעות  הסברה, נוכחות, בולטות ואכיפת עבירות מסכנות חיים".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *