אשרי המאמין בסקרים

שתף כתבה עם חברים

סקר גיאוקרטוגרפיה המתייחס לשנת 2012 קובע כי קיים שיפור של כחמישה אחוזים במידת שביעות הרצון של התושבים מאיכות השירות של המשטרה. המפכ"ל: "תוצאות הסקר מעודדות"

police moked

סקר שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור משטרת ישראל קובע כי נרשמה עלייה ניכרת במידת שביעות רצון האזרחים אשר קיבלו שירות מהמשטרה במספר נושאים. בעקבות תוצאות הסקר – במסגרתו נסקרו כ-20 אלף אזרחים שפנו לעזרת המשטרה במהלך שנת 2012 – במשטרה מגדירים את השנה שחלפה כ"שנת המפנה" הראשונה. "ניכר כי אכן חלה תפנית חיובית באיכות שירותי המשטרה לאזרח שומר החוק", נמסר היום (11.2) בהודעה לתקשורת.

במסגרת הסקר נבדקו מספר נושאים:

הציון הכללי שניתן למשטרה עלה מ-68 בשנת 2011 ל-71 בשנת 2012 – שיפור של 5.2 אחוזים;
בתחום "מקצועיות השוטר" עלה הציון מ-67 ל-71 (עלייה של 5.3 אחוזים);
בתחום "זמן התגובה לאירועים" עלה הציון מ-67 ל-72  (6.5 אחוזים);
בתחום "התנהגות השוטר" עלה הציון מ-72 ל-76 (4.3 אחוזים);
בתחום "איכות השירות של מוקד 100" עלה הציון מ-71 ל-76 (7.5 אחוזים);
ב"איכות השירות במגזר הסיור" עלה מ-66 ל-69 (4.7 אחוזים);
ב"איכות השירות במוקדי השירות לאזרח (מש"ל)" עלה הציון מ-67 ל-69 (3.3 אחוזים).

"נושא השירות לאזרח שומר החוק בישראל נתפס במשטרת ישראל כיעד מרכזי ומהותי בתפקודה השוטף לצד הלחימה בפשיעה ובתאונות הדרכים", נמסר מהמשטרה בהקשר לסקר. "עם כניסתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לתפקידו לפני כשנה וחצי, הוצב נושא השירות לאזרח במוקד העשייה ולשם כך אף הופנו משאבים רבים. שיפור השירות לאזרח שומר החוק אף נתפס כגורם מהותי בתהליך הגברת האמון הציבורי במשטרת ישראל. הדגש המרכזי הושם על שיפור שירותי המשטרה במוקדי ה-100, בטיפול בעבירות איכות חיים, בתחום התנועה ובמרכזי השירות לאזרח – וזאת, כאמור, במקביל להמשך לחימה בפשיעה על כל גווניה".

לפי המשטרה, "מהפכת השירות" כללה שיפוץ מקיף של מרכזי השירות לאזרח בתחנות, הנגשתן לציבור האזרחים בעלי מוגבלויות, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות למוקדים, הגדלת מספר המוקדנים לשיפור מהירות המענה וכן ויסות כוח אדם מיומן ומקצועי למוקדים אלו. כמו כן, כך נמסר, נערכות הדרכות לשוטרים והגברת הפיקוח והבקרה בתחום.

תוצאות הסקר הוצגו בפני סגל הפיקוד הבכיר והמפכ"ל, שהתייחס לנושא: "מדובר בנושא מרכזי בתוכנית שנת המפנה. המטרה היא לשפר את השירות בכל המקומות בהם נזקק האזרח לשירותי משטרה – בשטח, בתנועה, במוקד ובתחנה. לכל המקומות הללו נקבעו יעדים מאתגרים ונקבעו תוכניות מפורטות שמטרתן להוביל את השינוי. תוצאות הסקר מעודדות ומצטרפות למגמה העולה מסקרים נוספים מן העת האחרונה המעידים על עלייה עקבית באמון הציבור במשטרת ישראל".

 

 

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *