
בית משפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת פלאפון לפני ארבע שנים, בגיון שירות התיקונים של החברה. התובעים באמצעות עורכי הדין יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין, ביקשו לאשר תביעה ייצוגית מטעם לקוחות החברה בשבע השנים האחרונות, אשר היו מנויים במסלול שירות תיקונים בהתחייבות.
התובעים טענו כי תקופת ההתחייבות שקבעה פלאפון בהסכם ההתקשרות עם מנוייה לתיקון מוזל של המכשירים, היא תנאי מקפח בחוזה אחיד. זאת מאחר שבנסיבות בהן מכשיר הסלולר אבד, נגנב או ניזוק באופן שלא מאפשר את תיקונו, אין הלקוח יכול לדרוש את ביטול ההסכם. בהתאם לתנאים שקבעה החברה, המנויים חוייבו להמשיך לשלם את התעריף החודשי בגין שירות התיקונים עבור כל תקופת ההתחייבות – גם כאשר המכשיר כבר לא היה ברשותם. בנוסף, ההסכם לא כלל אפשרות לביטול העסקה או העברת שירות התיקונים למכשיר סלולר אחר של המנוי, במהלך תקופת ההתחייבות אשר נעה בין 20-36 חודשים.
חברת פלאפון טענה בתגובה הראשונה לתביעה, כי הדרישה לתקופת התחייבות נבעה מתעריפי התיקון המוזלים, וכי למנויים היתה האפשרות להצטרף לשירות תיקונים ללא תקופת התחייבות, במחירים גבוהים יותר.
לאחר גישור, הצדדים הגיעו להסדר פשרה שהוגש לאישור בית המשפט. פלאפון קיבלה דרישה מרכזית של התובעים באמצעות משרד עו"ד רפפורט לוין ביטון, כי תנאי השירות יתוקנו כך שלקוחות שמכשיר הסלולר שלהם אבד או נהרס, יוכלו להעביר את שירות התיקונים למכשיר אחר, בחלוף 60 ימים לפחות ממועד התיקון האחרון. בנוסף, תקופת ההתחייבות לא תעלה על 20 חודשים.

בגין העוולה לכאורה שנגרמה למנויי החברה אשר שילמו עבור שירות תיקונים בהתחייבות – פלאפון התחייבה לפיצוי ומתן הטבות לכ-14 אלף מנויים רלוונטיים, בהם כאלה שסיימו את תקופת ההתחייבות. החברה תספק ללקוחות אלו אלפי כרטיסי "סים גלובל" לתקופה של 36 חודשים, אשר השווי שלהם 200 אלף שקל, ושוברי קניה של 50 שקל ללקוח, בשווי כולל של כחצי מיליון שקל, עבור רכישת אביזרים.
השופטת אסתר נחליאלי חיאט מבית המשפט בתל אביב אישרה מתן תוקף פסק דין להסדר.









