
בסיום חקירת יחידת הפשיעה המקוונת במחוז מרכז הוגשה הצהרת תובע נגד נתן אברבוך (43) מלוד, בחשד שעקץ 170 אלף שקל מכ-20 מתלוננים, באמצעות התחזות והונאה מתוחכמת במספר שלבים.
לטענת המשטרה, אברבוך הצליח בתרגיל הונאה "להשתלט" על משיבון קולי של חברות ורשתות כגון רמי לוי, קופת חולים כללית וקוויק (סופרמרקט אונליין), והפנה בקולו לקוחות שסברו שהם מדברים עם אותם מוקדי שירות, לטלפון אחר שבשימושו.
בשיחה שבה התחזה לכאורה כנציג שירות פיקטיבי, אותם לקוחות מסרו לו פרטים אישיים, שם, מספר תעודת זהות ואשראי.
לפי החשד, לאחר שחילץ את הפרטים האישיים, אברבוך נהג להתקשר בשלב הבא למוקדי הבנקים השונים ולהתחזות בשם אותם לקוחות. באמצעי פרטי הזיהוי שלהם הצליח לפי החשד לקבל גישה לחשבונות הבנק שלהם ולבצע העברות ומשיכות כספיות של אלפי שקלים מחשבונותיהם.
ביום ראשון יוגש כתב אישום נגד אברבוך (7 אפריל). מיוחסות לו עבירות התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. יש לציין כי לחשוד יש עבר פלילי עשיר בתחום.
הסנגורים, עו"ד אלי כהן ועו"ד איריס טוביאנה מסרו: "לאחר בחינת מלוא חומרי החקירה נמסור את גרסת החשוד".
לאחרונה נחשפו שיטה ודפוס פעולה דומה בתיקים של עברייני הונאה נוספים, המבוססים על התחזות טלפונית. כך למשל באחת הווריאציות, העבריין יוצר שיחת ועידה עם קורבן תמים ועם שירות לקוחות של חברה בקו נוסף.
הקורבן שומע את מנגינת ההמתנה במוקד השירות, ובשלב מסוים העבריין מנתק את המוקד משיחת הוועידה ללא ידיעת הקורבן. אחרי כמה שניות המתחזה פונה לקורבן כאשר רק שניהם נשארים על הקו, והקורבן התמים סבור כי הנציג שפונה אליו הוא נציג השירות של החברה.










