![]() |
| אילוסטרציה: FREEPIK |
שופטת בית משפט השלום לתעבורה בחדרה, מיכל דוידי, החליטה שלא לגזור מאסר בפועל על עבריין תנועה סדרתי מג'סר א-זרקא, אשר הורשע בכך שנהג ברכבו למרות שרישיונו נפסל ל-10 שנים.
בתחילת שנת 2016 הורשע הנאשם (50) בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהואשם בדריסתו של ילד למוות. עוד לפני כן, בזמן שהמשפט נגדו עדיין התנהל, הוא נפסל לנהיגה עד תום ההליכים, מה שלא מנע ממנו לנהוג ברכב בכל זאת. לאחר שנתפס והוגש נגדו כתב אישום, הוא הורשע בנהיגה בזמן פסילה ונגזר עליו מאסר על תנאי, לאחר שהבטיח לא לחזור על מעשיו. והנה, בחודש יוני האחרון, למרות שהוא פסול לנהיגה, נתפס הנאשם שוב נוהג ברכבו בג'סר א-זרקא, לדבריו כדי לסייע לבתו אשר נתקעה עם רכבה.
נגד הנאשם הוגש כתב אישום, והוא היה עצור במשך כחודש וחצי, עד אשר שוחרר באיזוק אלקטרוני למעצר בית. בדיון שהתקיים (2.11) בפני השופטת דוידי ציינה התביעה את השתלשלות העניינים ודרשה עונש מאסר משמעותי, שמטרתו להרתיע סוף כל סוף את הנאשם מלעבור עבירות דומות. התביעה הדגישה את עברו התעבורתי של הנאשם, ובכלל זה את המשפט שהתנהל נגדו על גרימת מוות ברשלנות.
סנגורו של הנאשם, עו"ד אסף ברדוגו, הפנה מנגד לתסקיר שירות המבחן, אשר המליץ על הארכת מאסר מותנה ועבודות לתועלת הציבור (של"צ), ללא רכיב של מאסר. זאת, בשל מצבו הכלכלי של הנאשם, ובשל העובדה שהוא סובל מבעיות רפואיות שונות, ביניהן גם נפשיות, המחייבות בטיפול תרופתי.
הנאשם עצמו, במעמד הטיעונים לעונש ביקש מחילה והתחשבות, והבטיח שוב כי לא ינהג עוד ברכב בזמן שהוא פסול.
![]() |
![]() |
|
| עו"ד אסף ברדוגו | השופטת מיכל דוידי |
השופטת דוידי ציינה בגזר הדין כי מדובר בעבירות חמורות שחזרו על עצמן אולם לצד זאת ציינה, בין היתר, כי מאסר בפועל יהווה בבחינת "מכת מוות" על הנאשם ובני משפחתו. לכן, היא הטילה עליו עבודות של"צ בהיקף של 150 שעות, והוסיפה וקבעה כי הנאשים יהיה בפיקוח שירות המבחן במשך שנתיים. מלבד זאת גזרה השופטת על הנאשם 60 חודשי פסילת רישיון, והאריכה את המאסר המותנה שהיה תלוי נגדו.
יש לציין כי התביעה גם ביקשה לחלט את רכבו של הנאשם, שאתו ביצע את העבירות, אולם השופטת דחתה גם בקשה זו של התביעה, לנוכח מצבו הכלכלי הקשה של הנאשם.
התביעה, באמצעות עו"ד טל אנגל, ביקשה לעכב את ביצוע גזר הדין על מנת לשקול הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי, והשופטת נענתה.








