![]() |
| הפרארי על במת המכירה ביום שישי האחרון |
ביום שישי האחרון (5.2), קצת לאחר השעה 18:50, באולם מחלקת רכבי האספנות של "ארטקוריאל" בפריס (Artcurial Motorcars) נקבע שיא עולמי של מכונית שנמכרה במכירה פומבית. פרארי 335S סקליאטי האיקונית, מודל 1957, מהאוסף של פייר ברדינון, נקנתה על ידי רוכש אנונימי תמורת כ-35.7 מיליון דולר, כולל עמלת קונה.
מתיו למור, מנכ"ל "ארטקוריאל", סיפר כאשר המכונית ירדה מבמת המכירות, כי מדובר בהצעה הגבוהה בהיסטוריה של המכירות הפומביות – ולא משנה באיזה מטבע מחושבת הקנייה. "אנו גאים, עם הצוות שלי, למקם את 'ארטקוריאל' בראש הפודיום של בתי המכירות בעולם…".
המכירה החלה ב-20 מיליון יורו. כדקה לאחר מכן, שלושה אנשים באולם ושלושה רוכשים פוטנציאליים טלפוניים, הציעו והציעו עד שהמחיר הגיע ל-26 מיליון יורו. תוך כ-10 דקות נוספות, מציע מהאולם עקף את המציע הטלפוני האחרון בקרב ורכש את המכונית היקרה בעולם.
![]() |
המכונית הנדירה יצאה מסדנת פרארי בשנת 1957, עם גוף מסוג סקליאטי (Scaglietti), בעיצוב שמותאם לציפיות היעילות והכוח מרכב מירוץ. במרץ אותה שנה השתתפה המכונית במירוץ ה-12 שעות "סברינג", נהוגה על ידי הנהגים פיטר קולינס ומוריס טרינטיניאן. היא סיימה במקום השישי, אבל במרוץ "מייל-מילגיה" שהתקיים במאי אותה שנה, הנהגים הטובים בעולם התחרו לאורך 1600 ק"מ – מרוץ בו זכתה הפרארי הזו. ב-24 לפברואר 1958, עם הנהגים מסטן גרגורי וסטירלינג מוס הכל כך מפורסם, זכתה הפרארי במירוץ הגראנד פרי קובה.
ב-1960 נמכרה הפרארי הנדירה לאדריכל מפנסילבניה וב-1970 חזרה לצרפת ונמכרה לפייר ברדינו, אספן ידוע שאסף לאורך השנים כ-50 רכבי פרארי הכוללים את הדגמים המוצלחים והאיקונים ביותר בהיסטוריה של החברה. האוסף של ברדינון, ליד העיר אובוסן, נחשב לאחד החשובים בתחום דגמי הפרארי. המכונית נשארה באוסף שלו מעל 40 שנה, תוך קבלת טיפול מיטבי, כך שמצבה גם היום מצוין.
המכירה המשיכה בשבת (6.2), עם מכירת 50 רכבי אספנות המתעדים את היסטורית החברה "סיטרואן", מתוכם כ-40 מאוסף של אספן מפורסם אחר בשם אנדרה טריגנו.




