מדד החניה בהשפעת הקיץ והרכבת הקלה

שתף כתבה עם חברים

על סמך נתוני מדד החניה, חברת פנגו+ שניתחה את נתוניה מהחודשים הקודמים הגיעה למסקנה כי הנהגים בתל אביב הסתגלו מהר לעבודות הרכבת הקלה, ושהשינוי המשמעותי היה דווקא בגלל עונת הקיץ

 יותר מחודש לאחר תחילת העבודות בפרויקט הרכבת הקלה, חברת פנגו+ ערכה בדיקה ממנה עולה לכאורה, כי הנהגים בתל אביב הסתגלו במהירות יחסית לשינויים בהסדרי התנועה. מנתוני פנגו+ עולה בין היתר, כי ישנה ירידה של שלושה אחוזים בלבד בהפעלות חניה כתוצאה ישירה מהעבודות.

ב-2 באוגוסט הוכרז על העבודות בפרויקט הרכבת הקלה, ואזור צומת מעריב נחסם לתנועה. לפני תחילת העבודות, היו הערכות שניבאו עומסי תנועה בלתי אפשריים. ואולם, מניתוח מדד החניה עולה לכאורה, כי החששות היו מוגזמים. בחברת פנגו+ אומרים, כי "מתברר שהנהגים לומדים להתמצא במפת החניה החדשה ומשנים את מיקום החניות – הם חונים ברדיוס רחוק יותר מאזור העבודות ומעטים מהם בוחרים להשאיר את הרכב בביתם ולהגיע לעבודה לא הרכב".

pango

מהנתונים עולה עוד, כי כמות הפעלת החניות הכללית בתל אביב ירדה רק במעט כתוצאה ישירה מעבודות הרכבת הקלה – בשלושה אחוזים לעומת חודש יולי. זאת ככל הנראה בשל צמצום היצע מקומות החניה באזורי העבודות.

עוד עולה, כי ברדיוס הרחובות המרוחק עד 500 מ' מאיזור העבודות והרחובות החסומים, קיימת ירידה משמעותית ומתבקשת של 17 אחוז בהפעלות החניה. ירידה זו הצטרפה לירידה השנתית בהפעלות החניה במטרופוליני תעסוקה בחודש אוגוסט, בשל החופשים הרבים של עובדים בחודש זה. לכן, אומרים בפנגו+, הירידה השנה במספר החניות בתל אביב בחודש אוגוסט עומדת על תשעה אחוזים לעומת יולי. בחיפה, מטרופולין תעסוקה בפני עצמו, עומד אחוז הירידה בהפעלות התעסוקה על חמישה אחוזים.

לעומת זאת, מהנתונים עולה כי באזורי תיירות עלתה כמות הפעלות החניה באופן משמעותי: אילת, למשל, הראתה עליה של 27 אחוזים לעומת יולי וטבריה – עלייה של 19 אחוזים לעומת החודש הקודם.

בקטגוריית אחוז חניות הסידורים הקצרות, כמות הפעלות החניה ירדה ב-18 אחוזים לעומת החודש הקודם. עלייה משמעותית חלה דווקא בהפעלות החניה לטווח של למעלה משעה וחצי; רבים מהמבקרים בתל אביב מנצלים את הזמן לבילוי, ולכן  חלה עליה של 81 אחוזים בהפעלות החניה הממושכות ברחבי העיר.

רועי אלבז, מנכל פנגו+:  "למרות כל החששות בציבור לגבי השפעת חסימת הרחובות כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה, השינוי המשמעותי בהפעלות החניה היה שינוי עונתי דווקא. חודש אוגוסט, בו עובדים רבים נוטלים חופשים ארוכים ולא מגיעים למטרופוליני העבודה, הפחית את כמות הפעלות החניה. מגמה זו המשיכה בשינוי סוגי החניה, כשהמבקרים העדיפו לצמצם בחניות לטווח הקצר, המיועדות לסידורים קצרים,  והגדילו משמעותית את החניות לטווח הארוך, לצורך בילוי. לכן מעניין יהיה לראות את מפת החניה בתל אביב, לאחר חודשי החופשות והחגים".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *