טרגדיה ברמזור אדום

שתף כתבה עם חברים

עבודות שירות נגזרו על נהגת שחצתה צומת באור אדום, התנגשה באופנוע עליו רכב עמית שני וגרמה למותו 

teuna amit shani
רכבה של הנהגת הפוגעת לאחר התאונה

שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב, אריה זרזבסקי, גזר עבודות שירות בלבד על נהגת שחצתה צומת ברמזור אדום וגרמה למותו של רוכב אופנוע צעיר.

לפי כתב האישום שהגישה הפרקליטות, ב-18 בדצמבר 2013, סמוך לשעה 17:00, נהגה תושבת ראשון לציון (54) ברכבה הפרטי בכביש 5 ברמת השרון. בהגיעה לצומת עם רחוב משה סנה, באזור מחלף הכפר הירוק, היא לא עצרה בקו עצירה ונכנסה לצומת במהירות גבוהה באור אדום. היא התנגשה באופנוע עליו רכב עמית שני (24) ז"ל, סטודנט להנדסאות מפתח תקווה. שני, שהיה בדרכו מהעבודה ללימודים נפצע באורח קשה כתוצאה מההתנגשות ופונה לבית החולים בלינסון כשהוא מורדם ומונשם. בחלוף יומיים מת מפצעיו.

הפרקליטות טענה בכתב האישום שהגישה במרץ 2014 לגרימת מוות ברשלנות מצדה של הנהגת, בטענה שהיא נכנסה לצומת כשאור האדום ברמזור דלק כבר שמונה שניות. בעיצומו של המשפט, לאחר משא ומתן עם סנגורה של הנהגת, עו"ד אילון אורון, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו חזרה בה הנהגת מכפירתה והודתה במיוחס לה. בהסדר סוכם כי התביעה תעתור לעונש של עד  שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה ממושכת ופיצוי של 25 אלף שקל למשפחת המנוח. מנגד, ההגנה ביקשה שלא לגזור עליה מאסר בפועל.

מטעם התביעה העיד מנהל "קלוב התעופה פתח תקווה", שהכיר את שני כשהגיע למועדון כילד, מגיל שמונה, וליווה אותו כל הדרך מאז היה חניך ועד שהיה למדריך. הוא סיפר ששני היה עבורו כבן משפחה וציין בהתרגשות עד כמה הוא חסר לו. אמו של שני סיפרה על גודל האובדן למשפחה, והוסיפה כי בנה היה "הדבק" במשפחה ועזר רבות בבית. היא גם ציינה שלפני התאונה הוא התקבל לעבודה בחברה של התעשייה האווירית והיה חתום להסכם של מספר שנים לעבודה בפרויקט בטחוני.

מטעם ההגנה העידה אחותה של הנאשמת, שסיפרה כי גם במשפחתה מכירים את מצב השכול, מאחר שאחיהם נפל במלחמת יום כיפור. היא העידה והוסיפה כי הנאשמת החזיקה את כל המשפחה בתקופה בה איבדו את הוריהם בגיל צעיר, ואיך הכל השתנה מאז התאונה בה היתה מעורבת אחותה.

הנאשמת עצמה העידה כי מיום התאונה "אין לי חיים, לא חיי חברה ולא זוגיות". היא הוסיפה כי היא מטופלת פסיכולוגית ושבעלה שעבר אף הוא תאונה בעברו  מתמודד עם השלכות של פגיעת ראש ומגבלות תפקוד פיזיות ונפשיות, ומוכר כנכה 100 אחוז עם תלות גבוהה בה.

od oron eilon
עו"ד אילון אורון

 

עו"ד אורון ביקש שלא להטיל עליה עונש מאסר בפועל, בהתבסס על המלצת שירות המבחן, שציין בין היתר כי תנאי כליאה עלולים להרע מאוד עם הנאשמת.

השופט זרזבסקי ציין בהחלטתו כי הנאשמת חשה בושה על עצם היותה מעורבת בתאונה בה קופחו חיי אדם, וכי היא נמצאת במצב פוסט-טראומטי. "במכלול הנסיבות אינני מוצא כי האינטרס הציבורי במקרה זה הינו להטיל על הנאשמת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. מבחינת משפחת המנוח, אין  עונש שיקל על כאבה על האובדן של יקירם בתאונה מיותרת".

עו"ד אורון מסר בתגובה: "ההסדר שכלל פיצוי מראש ששולם למשפחת המנוח, היה נעוץ במצבה הנפשי הקשה של הנאשמת, בשנים ארוכות של נהיגה ללא דופי והחשש לפגיעה אובדנית מצד הנאשמת". 

יש לציין כי ב"קלוב התעופה פתח תקווה" – המאגד את ענפי ספורט התעופה בישראל ופועל לקדם את ספורט הטיסנאות – לא שוכחים לרגע את שני. למשל, בחודש פברואר 2015, ביום הולדתו, ערכו תחרות לזכרו. בדצמבר 2014 ערכו טקס לחשיפת אנדרטה להנצחתו. 

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *