|
| למי היה ירוק? (איור להמחשה) |
שופטת בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, דלית ורד, זיכתה מחמת הספק נהגת שהושמה באי ציות לאור אדום ברמזור ונהיגה בקלות ראש. זאת לאחר שהנהגת טענה כי לא ביצעה את המיוחס לה.
בכתב האשום נגד ש"מ נטען, כי בצהרי ה-28 באפריל 2010 היא נהגה ברכב המזדה שלה ברחוב דבורה הנביאה בתל אביב, מכיוון מזרח למערב והתקרבה לצומת מרומזר עם רחוב משמר הירדן. באותה עת נהג ח"כ ברכב הטויוטה שלו ברחוב דבורה הנביאה ממערב למזרח, בכיוון הנגדי לנסיעתה של ש"מ, כאשר מימין לו ובאותו כיוון נסיעה נסע רכב נוסף. לפי כתב האישום, ח"כ והנהג הנוסף נכנסו לצומת באור ירוק, אולם ש"מ נהגה בקלות ראש כאשר נכנסה לצומת ופנתה בו שמאלה מבלי לציית לאור האדום ברמזור, והתנגשה בטויוטה של ח"כ.
ש"מ הודתה כי נהגה ברכבה במועד ובמקום שנטענו בכתב האישום, אולם היא כפרה בכך שגרמה לתאונה. לטענתה, היא פנתה שמאלה באור ירוק. לטענתה, היא חיכתה ברמזור באור אדום וכאשר התחלף לירוק, פנתה שמאלה ואז אירעה התאונה בתוך הצומת.
בהחלטתה לזכות את הנהגת ציינה השופטת ורד, כי "על פי הסדר הכרונולוגי של תוכנית הרמזורים, מופע הרמזור הירוק בכיוון נסיעת הנאשמת מתחיל מיד לאחר שמופע הרמזור בכיוון נסיעת המעורבים מתחלף מירוק לאדום. סדר כרונולוגי זה מתיישב עם האפשרות שהנאשמת נכנסה לצומת כשבכיוון נסיעתה דולק אור ירוק, בעוד המעורבים המשיכו בנסיעתם על אף שהרמזור בכיוון נסיעתם שאולי היה ירוק בהתקרבם לצומת, כבר התחלף מירוק לאדום עם הגעתם לצומת".
|
|
| עו"ד אילון אורון | השופטת דלית ורד |
בהחלטת השופטת היא התייחסה גם לעדותו של הבוחן המשטרתי שהציג את תוכנית הרמזורים של הצומת, לפיה בכל הכיוונים קיימים גלאים המאפשרים הארכת האור הירוק בכיוון מסוים במידה ומכיוונים אחרים לא מגיעים רכבים. השופטת ציינה בין יתר דבריה: "לא אוכל לשלול אפשרות כי אילו היה הבוחן מודע לקיומו של גלאי דרישה במופע רמזור 4, היה בכך כדי להשפיע על האופן בו גבה את גרסאות המעורבים במקום האירוע ועל גיבוש המלצתו להעמיד לדין את הנאשמת…".
לבסוף ציינה השופטת, כי סנגורה של ש"מ, עו"ד אילון אורון, הצליח "לעורר ספק סביר בגרסת התביעה, אשר מטבע הדברים פועל לטובת ההגנה".





