אושר להפקדה הרובע החדש בצפון גוש-דן: עיר ללא צורך ברכב פרטי

שתף כתבה עם חברים

כמעט 20 אלף יחידות דיור חדשות, במבני מגורים בני עד 40 קומות. מרכז עסקים בסמיכות לכבישים הארציים. מסוף תחבורה שיכלול קווי מטרו, את קו "רכבת הקליע" המהיר מחיפה לבאר-שבע ומסוף אוטובוסים מטרופוליני

תוכנית צפון גוש דן הפקדה
(הדמיות: מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)

ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הצליחו לאשר אתמול (2 בספטמבר) להפקדה, את אחת התוכניות השאפתניות ביותר בשנים האחרונות: בניית רובע חדש לגמרי – שיהווה את השער הצפוני החדש למטרופולין תל אביב וגוש דן. הוועדה הארצית לתכנון ובניה אישרה את ההפקדה פה אחד.

מדובר בתוכנית מורכבת: צוות בראשות אדריכל אורי מזור ממשרד "מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים", תיכנן אותה עבור רמ"י והיא נוהלה ע"י "קבוצת ההנדסה וקסמן גרופ".

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-1,700 דונם, בין דרך נמיר במערב, כביש 5 בצפון, נתיבי אילון במזרח ושכונת רמת אביב ג' בדרום.

היא כוללת כ-19,320 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים בני 7-40 קומות וגם מרכז עסקים בסמיכות לכבישים ארציים – איילון, כביש 2 וכביש 5, כ-175 דונם למוסדות ומבני ציבור, כ-11 דונם עבור שטחי ספורט ונופש הכולל שני קאנטרי קלאבים: האחד לתל-אביב והשני לרמת השרון. בנוסף יהיו כ-480 דונם של שטחים פתוחים בהם פארקים גדולים, גינות כיס קטנות ליד השכונות ושטחי טבע עירוני.

ייחודה של התוכנית הוא מרכז תחבורה משולב, אשר יכלול שתי תחנות של קווי מטרו M1  ו-M3, מסוף אוטובוסים מטרופוליני ותחנת רכבת כבדה שאליה יצטרף בעתיד קו "רכבת הקליע" מחיפה לבאר שבע. קו "רכבת הקליע" יכלול מסילות מהירות 5 ו-6, אלה יהפכו את התוכנית בתוך זמן קצר לשער הצפוני החדש של גוש דן.

הוגי התוכנית מבטיחים שמי שיגור בשכונה – לא יזדקק כלל לרכב פרטי.

השכונה תוכננה כבר בשלבים הראשונים, בדגש על רחובות להליכה, רשת מלאה של שבילי אופניים ורשת תחבורה ציבורית.

תוכנית צפון גוש דן
כ-11 דונם עבור שטחי ספורט ונופש, כולל שני קאנטרי קלאבים (הדמיות: מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)

הגינות הציבוריות, מוסדות הציבור, הרחובות המסחריים ומתחמי התעסוקה, יהיו נגישים לכל התושבים במרחק הליכה או ברכיבה קצרה.

מתכננת הוועדה הארצית לתכנון ובניה, אתי אפרתי-אריה אמרה בהתייחס להחלטה להפקיד את התוכנית: "זו תכנית דגל פורצת דרך מבחינה אורבנית וסביבתית, שתיצור רובע מבוסס תחבורה ציבורית, ששומר ומקדם את הטבע העירוני המיוחד של המתחם ומביא בשורה אמיתית של עשרות אלפי יחידות דיור ואלפי יחידות דיור בהישג יד ללב אזורי הביקוש".

מנהלת אגף בכיר תכנון ברמ"י עינב רינגלר הוסיפה: "התוכנית מתכתבת באופן מלא עם מערכת המטרו המשרתת אותה ומאפשרת להקים רובע איכותי מאוד, ירוק ואורבני וחדשני".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *