ירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית קירוי כביש בגין

תגיות
שתף כתבה עם חברים

אחרי יותר מעשור של תכנון, הפרויקט הנחשב לאחד המורכבים והמשמעותיים בישראל מקבל חותם רשמי לצאת לדרך

הדמיה: קולקר קולקר אדריכלים.

תוכנית תשתיות שאפתנית במיוחד, ראשונה מסוגה בישראל, תיצור שטח ציבורי חדש שכלל לא קיים היום באופן מעשי: מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והמורכבים בישראל, שהתכנון שלו נמשך יותר מעשור: קירוי כביש בגין בירושלים.

התוכנית, ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, נערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין. היא תוקם על שטח כולל של כ-215 דונם לאורך 1.7 ק"מ, בין מחלף בייט לגשר וולפסון. הקירוי יאפשר חיבור אורבני חדש בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם, שהופרדו עד כה על ידי ציר התנועה המרכזי.

במסגרת התוכנית ייבנו כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות לדיור מוגן, 300 חדרי מלון, 30 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר ו-75 אלף מ"ר לשימושים ציבוריים.
הבינוי המוצע מגוון וכולל בנייה מרקמית של 6-15 קומות לצד מגדלים בגובה של עד 45 קומות.

מה חדש בנדלן בארץ >>
כל מה שמעניין בתחום רישוי עסקים >>>
מה קורה בוועדות תכנון ובנייה >>>

כאמור, מדובר בפרויקט הראשון בישראל לקירוי כביש בהיקף כזה. מעבר לפתרונות תחבורתיים, התוכנית צפויה להפחית משמעותית את זיהום האוויר והרעש מהכביש, ולחבר את רמת בית הכרם לתחנת הרכבת הקלה ולמתחם התעסוקה "גב-ים" בגבעת רם, באמצעות גשר להולכי רגל.

"מדובר בתוכנית אסטרטגית לירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה לפיתוח 'יש מאין' ומהווה 'ייבוש ביצות' של ממש", אומר מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן, "התוכנית מחברת מחדש חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה על ידי הכביש, ומציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *