בעקבות דרישת לשכת עורכי הדין: הביטוח הלאומי הוסיף הבהרה לקמפיין

שתף כתבה עם חברים

הביטוח הלאומי העלה פרסום נרחב על שירות "יד מכוונת" להכנה לוועדות הרפואיות. הקמפיין חידש את "הקטטה" על הסגת גבול המקצוע לטריטוריה של עורכי הדין. בעקבות פניית הלשכה הובהר: השירות החינמי אינו תחליף ליעוץ משפטי

ביטוח לאומי (צילום להמחשה: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות פניית לשכת עורכי הדין – המוסד לביטוח לאומי יוסיף הבהרה לקמפיין שהעלה אודות שירות "יד מכוונת". בהבהרה יצויין, כי השירות אינו כולל יעוץ משפטי.

לאחרונה העלה הביטוח הלאומי קמפיין פרסומי שמקדם את מרכזי "יד מכוונת", אשר פועלים מטעמו ומציעים ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות להכרה בנכות. במסגרת השירות החינמי, מבטיחים בביטוח לאומי "שיחת וידאו לצורך התייעצות עם רופא מומחה, מתן הכוונה בהתנהלות מול הוועדה, הסבר על התהליך" ועוד.

יושבי ראש ועדת ביטוח לאומי בלשכה, עורכי הדין ענת קאופמן, רומי הוניג, ברק נבות ועידן פן ביחד עם עו"ד יוסף ויצמן, יו"ר ועדת הגנת המקצוע, פנו בעניין ליועמ"ש המוסד לביטוח לאומי, עו"ד רועי ישראל קרת. נציגי הלשכה דרשו, כי המוסד יבהיר במסגרת הקמפיין שהשירות המוצע על ידו – אינו מחליף יעוץ משפטי ואינו כולל ייצוג על ידי עורך דין – אלא נועד לספק מידע והכוונה כללית בלבד.

נציגי לשכת עורכי הדין טענו במכתבם, כי קמפיין הביטוח הלאומי "יוצר בציבור רושם מוטעה כאילו מדובר בייעוץ משפטי". הלשכה ציטטה פסק דין של בית משפט העליון, אשר קבע כי יש להבחין בין גופים המציעים מתן מידע כללי או ליווי טכני בהליכים מול ביטוח לאומי, לבין ייעוץ פרטני שמחייב הבנה משפטית והפעלת שיקול דעת משפטי. פעולה זו מותרת לעורכי דין בלבד.

בלשכה טוענים, כי ליווי שאינו משפטי עלול לגרום נזקים לזכויות המבוטחים, בין היתר בהיעדר בחינה כוללת של המצב המשפטי במקרים של אובדן כושר עבודה או חפיפה בין סוגי קצבאות.

במוסד לביטוח לאומי אישרו, כי יוסיפו לפרסומי השירות הבהרה שלא מדובר ביעוץ על ידי עורך דין. לצד זאת, בביטוח הלאומי מדגישים כי השירות נותן לציבור ערך ממשי.

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים עלה קמפיין מוצלח של הביטוח הלאומי שבו הוא מפנה את הציבור לשירות חינמי שמסייע לבנות תיק רפואי והסבר על הוועדות הרפואיות, מבלי לשלם דמי טרחה.

"מטרת הקמפיין הייתה ליידע את תושבי ישראל על זכויותיהם והשירות הניתן להם כחוק. הקמפיין הביא ועוד יביא אזרחים רבים למרכזי יד מכוונת. עם הצלחת הקמפיין, בחרו נציגים מלשכת עורכי הדין לכתוב לביטוח הלאומי מכתב ולבקש מאיתנו להוסיף חידוד שלא מדובר בייעוץ משפטי. מכיוון שבביטוח הלאומי מעולם לא טענו אחרת, אלא מפרסמים את השירות לאזרח ומשאירים בידיו את ההחלטה אם כדאי לו לקחת עורך דין או לאו – ניאותנו לדבר".

השארת תגובה

תגובה אחת על “בעקבות דרישת לשכת עורכי הדין: הביטוח הלאומי הוסיף הבהרה לקמפיין”

  1. חחח יד מכוונת אתה מתקשר אליהם והם אומרים לך לרופא פשוט . הכי חרטע בארץ . כמו משרד הביטחון חלאות וחלאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *