
בישיבת מועצת עיריית תל-אביב יפו שהתקיימה לפני כחודש התקומם ראש העירייה רון חולדאי על טענת האופוזיציה, לפי רפורמת החניה נועדה כדי לגבות מהציבור יותר כסף. חולדאי אמר בכעס שאין לרפורמה שום קשר לשיקול כלכלי ואף הרים את קולו. לדבריו, מדובר במדיניות מוצהרת שנועדה להפחית מכוניות בעיר, מתוך רצון ליצור עיר ירוקה ואיכות חיים טובה יותר.
כעת מתברר שהעירייה דווקא מממנת למאות עובדיה השונים את הסדרי החניה, מה שמביא בהכרח לכך שאותם עובדים – חלקם מתגוררים מחוץ לעיר – ינועו בתוך תל אביב ברכבים פרטיים, יתפסו מקומות חניה, ו"יתרמו" לזיהום האוויר הכה מטריד.
הפעיל החברתי גבי שמעיה, ממתנגדיו הבולטים של חולדאי ומי שהנהיג את המאבק ברפורמת החניה, דרש וקיבל על פי חוק חופש המידע את פירוט מימון החניה של עיריית תל-אביב יפו לעובדיה.
מהנתונים עולה כי העירייה מממנת 591 מנויים חודשיים עבור חניונים פרטיים לעובדי עירייה המתגוררים מחוץ לתל אביב. היא לא אומרת להם, למשל, להגיע בתחבורה הציבורית, בה חולדאי כל כך התגאה באותה ישיבת מועצה מכריעה.
באותה קטגוריה של חניונים פרטיים, מהנתונים עולה כי העירייה מממנת חניה ל-219 עובדי עירייה נוספים, תל אביבים, כנראה עובדים בכירים.
זאת ועוד, העירייה מממנת ל-1,321 עובדים חניה בסלופארק – כלומר, בחניות "כחול לבן".
יש לציין שמצבת כוח האדם של עיריית תל אביב יפו כוללת 14 אלף עובדים. עם העירייה עובדים יותר מ-20 תאגידים. בעירייה הבהירו לשמעיה שאין להם יכולת לפרט על מימון החניה לתאגידים, מאחר שמדובר בפרטים שרק התאגידים עצמם מוסמכים לעשות, אולם ניתן להעריך שמגיעה לעיר כמות דומה של רכבים מזו שממומנת על ידי העירייה.
"מדברים על עידוד לנסיעה בתחבורה ציבורית ושרוצים להפחית כניסה של רכבים מחוץ לעיר – ואז מתברר שמממנים חניה לכמעט 600 אנשים שמגיעים מחוץ לעיר עם הרכב שלהם, אין צביעות גדולה מזה", אומר שמעיה.
מהעירייה נמסר בתגובה: "ראשית נציין כי עיריית תל אביב-יפו בהחלט מעודדת את עובדיה, ואת כלל תושבי העיר, להשתמש בתחבורה ציבורית ובדרכי התניידות אלטרנטיביים אחרים לרכב הפרטי. באשר למימון חניות העובדים – מתוך יותר מכ-12 אלף עובדי עירייה, רק ל-591 שאינם מתגוררים בעיר מספקת העירייה מקומות חניה, וזאת מתוקף צורכי תפקידם, כשבהם עובדים סוציאליים, מפקחים ואנשי קהילה, אשר נאלצים להתנייד ממקום למקום; והן מתוקף הסכמי העבודה שלהם, כפי שנהוג במקומות עבודה רבים, גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי".






