רעננה: ישיבת "שיתוף ציבור" רק אחרי שנגרעו עשרות מקומות חניה ציבוריים

שתף כתבה עם חברים

עשרות מקומות-חניה בוטלו עקב שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית, הכנס התקיים רק אחרי שנקבעו עובדות בשטח. משרד התחבורה: "ניסינו לצמצם ביטול חניות ככל שניתן"

כאן היו פעם מקומות חניה. עמוד שהוצב על המדרכה החדשה במקום שבו תמוקם תחנת אוטובוס (צילום: בנג'מין ויסמן)

עשרות מקומות חניה ציבוריים ברעננה בוטלו בחודשיים האחרונים ללא שום הסבר. בין השאר, סומנו או הוסרו מקומות חניה ברחוב הפעמונים, הנחשב לאחד המרכזיים בעיר.
תושבים שהופתעו מהשינוי פנו לעירייה ונענו במשיכת כתף. לטענתם נאמר להם כי מדובר בהנחיות ממשרד התחבורה.

רק בימים האחרונים ובעקבות פניות עקשניות למשרד התחבורה (שם לא מיהרו לענות), התבררה הסיבה לביטול מקומות החניה: הסדרי תנועה חדשים נדרשים מתוקף החלטה לשבץ בעיר תחנות אוטובוס חדשות ולהוסיף מספר קווים.

האבסורד הוא שבמשרד התחבורה וגם בעירייה הודיעו לפתע על "שיתוף הציבור". אתמול נערך כנס בנושא, בהשתתפות תושבים ומספר בכירים מעיריית רעננה. אלא שהשינויים כבר התבצעו בפועל: מלבד מקומות החניה שבוטלו, כבר הוצבו עמודי שילוט לתחנות האוטובוס החדשות.

לדברי תושבים, ישנן השלכות לא פשוטות לביטול מקומות חניה. כך למשל, סמוך לגני ילדים ברחוב היקינטון החד סטרי, התנועה הפכה לצפופה מאוד וההורים מתקשים לאתר מקומות חניה. מסתבר כי בעקבות ביטול מקומות החניה ברחוב הפעמונים הסמוך, נהגים פשוט החלו להחנות סמוך לגני הילדים.

"מדובר על כמה עשרות חניות שבוטלו, בהם מפרץ חניה מסודר שסייע מאוד", אומר עו"ד טל קדמי, פעיל חברתי בולט ותושב העיר, "עוד קווים זה דבר מבורך, אבל עם חשיבה נכונה ואסטרטגיה אפשר היה לבצע מהלך מתחשב ולהותיר את החניות. אני אפילו יכול להצביע איך לעשות את זה בשטח. יש מיקום עדיף במרחק עשרות מטרים בודדים, כולל מפרצים מוכנים, שם ניתן היה למקם את התחנות".

"נראה שהנחיתו עלינו החלטה", מוסיף עו"ד קדמי, "אני מתפלא כי אני יודע שהעירייה בדרך כלל הולכת עם התושבים בדברים כאלה. אולי משרד התחבורה היה דומיננטי יותר כאן, אבל בכל מקרה זה דבר תמוה. וגם: איזה טעם יש בשיתוף ציבור אחרי שכבר קבעת עובדות בשטח, זה לעשות צחוק מהעבודה".

למרות מספר פניות של אתר "פוסטה" לעיריית רעננה ולדוברת העירייה נינט לוין, לא נמסרה כל תגובה או התייחסות.
גם במשרד התחבורה בחרו שלא לענות לשאילתה בנושא.

הילה קשביץ, מנהלת יחידת מעקב, בקרה ופרויקטים באגף ההנדסה במשרד התחבורה, השיבה לשאלות שהפנה אליה עו"ד קדמי, והסבירה בין השאר: "בחודשים האחרונים בוצע תיאום הדוק מול העירייה לקראת יישום תוספות השירות, באופן שפותר את מרבית הפערים בשירות העירוני, לרבות הפעלת שירות תחבורה ציבורית באזורים שונים בעיר, בהם עד כה לא הופעל שירות תחבורה ציבורית".

עוד מסרה קשביץ לקדמי, כי "כחלק מהתכנון אמורות להתווסף כ-40 תחנות אוטובוס שהיו חסרות ברחבי העיר והינן חיוניות לצורך מימוש התוכנית ושיפור השירות, לפי מיפוי משותף שבוצע על ידי משרד התחבורה והעירייה. המיקום הספציפי המדוקדק לכל תחנה נקבע על ידי העירייה בהתאם לאילוצים תנועתיים, בטיחותיים ועוד, ונשלח לאישור משרד התחבורה ובמקרים רבים הוא כולל ביטול של מקומות חניה, תוך ניסיון לצמצם למינימום הכרחי של ביטול מקומות החניה הנדרשים עבור סימון תחנות אוטובוס".

"נדגיש כי תחנות אוטובוס במרחב הציבורי באזורי מגורים הינן תשתית הכרחית לצורך קיום שירותי תחבורה ציבורית לכלל המשתמשים ומיקומן נעשה בשיתוף מלא של המשרד ושל העירייה", סיכמה קשביץ

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *