
תקנות החניה החדשות בתל אביב, שיכללו הגדרת 14 אזורי חניה במקום שבעה כיום, אמורות להיכנס לתוקף בתחילת חודש ינואר 2025, ובעירייה כבר החלו בקמפיין הסברתי רחב היקף שמכין את הציבור לקראת הגזרות שיוטלו עליו.
עם או בלי קמפיין הסברה, המשמעות הישירה של מהפכת חולדאי ושות' היא, שבעלי מכוניות עם תו חניה עירוני שעד עתה חנו חינם ברחבי העיר יידרשו לשלם כתשעה שקלים לכל שעת חניה מחוץ לאזור המגורים שלהם.
הסדרי חניה חדשים ייושמו גם ברמת-גן, אולם שם בחר ראש העירייה להגדיר שני אזורים בלבד.
בעיריית ת"א יפו הלכו כאמור על 14 אזורים.
ל"פוסטה" נודע כי יש מי שעדיין מנסה לעצור את המהלך, חבר מועצת העירייה, דודו לניאדו, יו"ר סיעת הליכוד.
לניאדו פנה לפני מספר ימים ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ דוד ביטן, וביקש ממנו לקיים דיון דחוף בנושא, כדי להורות לעירייה לדחות את יישום גזרות החניה.
לניאדו מתבסס בנימוקיו על כך שהסדרי החניה החדשים נסמכים על חוק ההסדרים שחוקק על ידי הכנסת, וראש העירייה רון חולדאי נסמך עליו כאשר הודיע על ההחלטה ללכת על התוכנית הדרמטית הזו.
מנגד, משרד התחבורה הודיע לאחרונה שהוא מעוניין לדחות את יישום הנושא בחוק ההסדרים לתחילת שנת 2026.
הדחייה הזאת מחייבת חקיקה, שכבר החלה להתקדם בוועדת הכלכלה בראשות ביטן. לפיכך, חבר המועצה לניאדו טוען שגם העירייה צריכה לדחות את התוכנית שלה, בין היתר משום שהעירייה ומשרד התחבורה לא יצרו את תנאי תחבורה ציבורית נאותים להחלפת השימוש ברכב הפרטי.
"עיריית תל אביב פועלת בימים אלה ממש לביצוע של החלפת תמרורים, החלפת תווי חנייה ועדכון מדיניות החניה על תושבי העיר על בסיס חוק הנגזר מהחקיקה הראשית בחוק ההסדרים", כתב לניאדו בפנייתו לח"כ ביטן. "זאת למרות שאותה חקיקה ראשית ממשלתית מבקשת כעת לדחות את ביצוע החוק".
לניאדו מפנה לנימוקי הדחייה של החקיקה הממשלתית עליה נסמכת מהפכת החניה של חולדאי: "בתקופה שמיום חקיקתו של תיקון מס' 129, עד היום לא נעשתה היערכות מספקת ליצירת כלים ותמריצים כלכליים להפחתת השימוש ברכב פרטי ולעידוד השימוש בתחבורה ציבורית; היערכות זו כוללת, בין השאר: חקיקה של חוקי עזר ועדכונם בהתאם לתיקון, שיפור התחבורה הציבורית, תמריצים לשימוש בתחבורה ציבורית, פתרונות לאוכלוסיות מיוחדות ועוד. זאת, בין השאר, עקב התמשכות מבצע 'חרבות ברזל'.
לפי לניאדו, "אין כל סיבה להחיל את חוק העזר העירוני על תושבי תל אביב יפו, שהחקיקה הראשית מבקשת לדחות את תחולת החוק שהושת עליהם. אבקש את כינוס הוועדה בהקדם, על מנת למנוע מחטף".
לאתר "פוסטה" נודע כי גם בקואליציה של חולדאי יש מי שמתנגד להסדרי החניה החדשים, אולם אותם מתנגדים בחרו לא לערער את המשמעת הקואליציונית והם מסתפקים בנסיונות להשפיע בשיחות פנימיות של הרגע האחרון – מהלך שכאמור לא ממש הצליח עד כה.
תגובת עיריית תל אביב יפו לא התקבלה.












