
בשנת 1950 הגדיר אלן טיורינג, שה"מכונה תיחשב לתבונית אם יינתן לאדם היושב בחדר סגור לנהל שיחה באמצעות ממשק מחשב עם שתי ישויות שנמצאות בחדר השני, אחת מהן מכונה והשנייה אנושית, והמשוחח לא יוכל לזהות מי משתי הישויות היא מכונה או אדם".
היום אנחנו נמצאים בדרך לשם וכבר קשה לזהות בין המכונה לאדם, כך למדתי בכנס ליגל טק החמישי.
הבינה המלאכותית, AI, כבר עושה מהפכה במשרדי עורכי הדין, האזרחיים בעיקר בשלב הזה.
הפלטפורמה אינה יכולה להחליף את האדם, עדיין, אבל היא מייעלת את המערכת, מקטינה את שעות העבודה, ויכולה להחליף עשרות שעות של עבודת מתמחות ומתמחים.
שעה של עבודת עורך דין מול AI חוסכת שלושה ימים של עבודת מתמחה.
קצב ההתפתחות בשנתיים האחרונות הוא כבר מטורף, היכולות לייצר ערך באמצעות ה-chat בעיקר בתחום החוזים וגם בתשובות לשאלות רגולטריות בתחומים שונים (הלבנת הון, איכות הסביבה, פרטיות וכו׳).
אפשר לעשות prompting קצר, לקבל תמצית של השינוי הרגולטורי העכשווי ולהישאר מעודכן על כל השינויים הרגולטורים שקורים במספר רב של תחומים.
באשר לתחום הפלילי, נראה כי המכונה מגיעה אליו אחרונה אבל כבר ניתן לעשות בה שימוש בחיפוש פסיקה או הכנת טיעונים לעונש, אפילו סיכומים היא תדע להכין עם הכוונה נכונה של נתונים.
אין ספק שצריך להכיר את AI, ולהכיר את דרכי התקשורת כדי להזין אותו ולקבל תוצאות טובות יותר בכל הליך.
עם זאת, אסור לשכוח את השאלות האתיות העולות ואת הסיכונים בחשיפת מידע של לקוחות למכונת ה-AI, היא מבחינתה תשמח לשאוב מאיתנו מידע שישביע את תשוקתה של המפלצת.










