
ביום שישי נפתח הקו האדום של הרכבת הקלה לציבור הרחב בקול תרועה, אך יש מי שעדיין שואל שאלה מרכזית וחשובה: האם הקו האדום יפחית את פקקי התנועה, שנגרמים בין היתר מאוטובוסים שנוסעים לאורך תוואי קו זה?
במהלך השנים האחרונות ניסו במשרד התחבורה לעודד אזרחים רבים לוותר על הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית, גם כדי לצמצם זיהום אוויר וגם כדי להפחית עומסי תנועה. בין היתר הושקו נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) שנותנים לאוטובוסים אפשרות לנוע בחופשיות במטרה לעקוף את הפקקים.
יחד עם זאת, מאחר ועד היום לא היתה רכבת קלה בחלק גדול מנתיבי התחבורה הציבורית, עקב ריבוי קווים האוטובוסים עצמם יצרו פקקים גדולים בשעות השיא בנתיבי התחבורה הציבורית. לכן, יש הסבורים כי ספק אם מהלך הנת"צים חסך זמן נסיעה למשתמשים בתחבורה הציבורית.
רבים קיוו כי הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה תביא להסרת קווי אוטובוס, או לכל הפחות להפחתת תכיפות הקווים בתוואי, אחד המרכזיים שבהם הוא קו מספר 1, שנסע לאורך תוואי הקו האדום.
במשרד התחבורה מציינים כי בחודשים הקרובים לא יופחת מספר האוטובוסים שנוסעים לאורך הקו האדום. בסיור כתבים בקו שנערך בשבוע שעבר (16 אוגוסט), מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר לאתר "פוסטה" כי לפי מיטב ידיעתו, בשלב ראשון לא יופחתו הקווים. דבריו קיבלו חיזוק מכמאל קייס, מנהל אגף הנדסת רכבות במשרד התחבורה, ומיעקב מגל, מנהל אגף מערכות רכבות קלות ברכבת הקלה במשרד התחבורה.

שני האחרונים אישרו את דברי גליק ואמרו לאתר "פוסטה" כי הם מודעים לעובדה שריבוי קווי אוטובוסים יוצר פקקים רבים, אולם הוסיפו כי לפני שמבצעים מהלך להפחתת קווים, יש לבדוק שהכל תקין בקו האדום. "צריך להוריד בהדרגה את האוטובוסים אבל צריך גם לתת זמן", אמרו השניים, "יכול להיות שיהיה עומס ברכבות בקו האדום. ולכן עדיין צריך להשאיר את הקווים שפועלים לאורך ציר הרכבת, וגם לא להפחית את התדירות שלהם. בתקופת ההרצה הרכבת נסעה יפה, שעה ו-20 דקות מקצה לקצה, מפתח תקווה עד בת-ים".





