תושב הפזורה הבדואית מואשם בגרימת מותו של מתנדב איחוד-הצלה בתאונה קטלנית

שתף כתבה עם חברים

הנאשם פנה שמאלה בצומת לכביש 25, מבלי ששעה לתמרור זכות קדימה. בכך חסם את דרכו של הקטנוע שהתנגש בו

יואל סוויסה ז"ל

פרקליטות מחוז דרום הגישה לאחרונה לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום נגד רביעה אבו כף (36) מהפזורה הבדואית, בטענה שגרם למותו של מתנדב איחוד הצלה ומד"א בתאונת דרכים קטלנית שאירעה ב-1 בדצמבר אשתקד.

עו"ד נגה קיד טוענת בכתב האישום כי סמוך לשעה 16:00 נהג הנאשם ברכב טויוטה, והגיע לצומת T ביציאה הדרומית מפזורת אבו סלוב, כשבכוונתו לפנות שמאלה לכביש 25 ובכיוון נסיעתו בצדו הימני של הכביש מוצב תמרור מתן זכות קדימה.
במקביל, בכביש 25 נהג לכיוון דרום יואל סוויסה ז"ל, מתנדב זק"א ואיחוד הצלה, על קטנוע כתום של איחוד הצלה. הוא הגיע לצומת בנתיב השמאלי במסלול הנסיעה מכיוון באר שבע לכיוון דרום.

מכתב האישום עולה כי הנאשם פנה שמאלה בצומת לכביש 25, מבלי ששעה לתמרור מתן זכות קדימה שמימינו, לא נתן זכות קדימה לקטנוע שבא משמאלו, ובכך חסם את דרכו של הקטנוע.
הקטנוע התנגש עם אופן קדמי בדלת הנהג והרוכב הוטל לכביש. כתוצאה מהפגיעה הוא נחבל בכל חלקי גופו והובהל למרכז הרפואי סורוקה, שם נקבע מותו תוך זמן קצר. הנאשם עצמו נחבל ונגרם לו שבר באפו.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות גרימת מוות בנהיגה רשלנית ואי מתן זכות קדימה. דיון בכתב האישום יתקיים בעוד כחודשיים (9 ספטמבר).

זמן קצר לאחר התאונה, נשיא איחוד הצלה אלי ביר פרסם סרטון שבו הוא מאשים את המדינה בתאונה, מאחר ולשיטתו הצומת לא הוסדר. "המדינה אשמה בתאונה הזאת, היא אשמה שיש פה צומת בעייתית מאד. יש פה כביש עפר לא מוסדר, שבו מכוניות יוצאות מהכפר לתוך הצומת. למה אנחנו לא עוצרים את הדבר הזה? למה הפעילות הזאת שקורית בכבישים והברבריות הזאת והחוסר שליטה ממשיכה בכבישים?".
בתור נשיא ארגון ההצלה, ביר מכיר את הנושא היטב, ולטענתו "אוזלת היד של המדינה היא זו שגרמה למותו של יואל סוויסה ז"ל".

ראוי לציין כי כביש 25 נחשב ל"כביש דמים" שבו מתרחשות תאונות רבות. זאת מאחר ובכביש כפרים בדווים שאינם מוכרים ולכן נעדרים תשתיות כגון מחלפים. בפברואר 2022 אישרה הממשלה הקודמת, כחלק מתוכנית החומש למגזר הערבי, בניית מחלף בעלות מוערכת של 80 מיליון שקל, בנוסף לחסימת הכניסות המאולתרות מאבו סלוב וכפרים לא מוכרים אחרים לכביש 25. למרות זאת, העבודות בכביש טרם החלו, ואם לשפוט לפי התנגדות הממשלה החדשה לתוכנית החומש – ספק אם יימצא פתרון בקרוב.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *