
לרגל חופשת הקיץ פתחה עיריית תל אביב- יפו במבצע אכיפה נרחב נגד עברייני רכיבה. המבצע, שהחל שלשום (12 ביולי) ומובל על ידי האגף הפיקוח עירוני בשיתוף אגף סל"ע (הסיירת לביטחון עירוני), ייערך בחודשים יולי- אוגוסט. במהלך חודשים אלה תתוגבר יחידת התנועה של אגף הפיקוח פי שלושה והפקחים יתפרסו בנקודות חמות ברחבי העיר, בעיקר בלב העיר וביפו.
בעירייה מדגישים כי המטרה כי צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל ושמירה על בטיחות הרוכבים. המבצע יתמקד באכיפה ללא פשרות במדרכות ועל שבילי אופניים, תוך חלוקת קנסות ותפיסת הכלים והחרמתם. ביום הראשון של המבצע נרשמו -540 דוחות והוחרמו 12 כלים חשמליים.
עיריית תל אביב- יפו הובילה לחקיקה ראשית לאכיפה בנושאים של עבירות בכלים חשמליים כגון שימוש בקסדה, הרכבה, שימוש בנייד, נהיגה בניגוד לנסיעה, ורכיבה בלתי חוקית על המדרכות.
בעירייה מדגישים כי כמו ערים רבות בעולם היא מעודדת את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי, לרבות אופניים וכלים זעירים. "בעיר תל אביב-יפו מתבצעות כ-170 אלף רכיבות אופניים וקורקינטים ביום. כמו כן, על פי הנתונים שבידינו, הכלים השיתופיים מבצעים בעיר יותר ממיליון נסיעות בחודש וכשליש מהן מחליפות נסיעות של רכב פרטי. כלומר, מדי יום נחסכות בעיר כ-10 אלף נסיעות ברכב פרטי.
"עם זאת, אנו מודעים לאתגרים הניצבים בפתחנו ועושים הכול כדי למגר את תופעת הרכיבה הפרועה ולהסדיר באופן חוקי את נושא רכיבת הכלים החשמליים. מזה חמש שנים עושה העירייה מאמצים אדירים מול המדינה לחייב בחוק לוחיות זיהוי לכלים חשמליים ומנסה לסייע ככל הניתן להסדיר נושא זה שהוא ראשון במעלה.. אנחנו חוזרים ומדגישים – הקורקינטים אינם הבעיה- הרוכבים שרוכבים שלא כחוק הם הבעיה. קורקינטים הם אלטרנטיבה טובה להתניידות עירונית ירוקה, לחיסכון בזמן ולפחות מכוניות על הכביש. גם חברות השכרת הקורקינטים חיוניות – כי בלעדיהן היו פה רק קורקינטים פרטיים ללא רגולציה, ואילו עם חברות ההשכרה אנחנו יכולים לשלוט בכלים באופן נרחב".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "האופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, והשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי ולהולכות הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה, לא חוקית ומסוכנת. כבר שנים שאנו בעירייה, לוחצים על משרד התחבורה לקדם תהליך שבמסגרתו יחויב כל דו גלגלי חשמלי במדינה במספר רישוי ויהיה ניתן לאכיפה. כולי תקווה שהנושא, שהוא מציל חיים, ייפתר".
סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "יותר מ-9 שנים עברו מאז נכנסו הכלים הזעירים החשמליים לחיינו בעוצמה שמשפיעה על כלל משתמשי הדרך במרחב הציבורי. אין ספק שהמציאות ברחובות מקדימה את הרגולציה! הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן ולייצר הסדרה לכל סוגי הכלים לפי משקל, רוחב ומהירות ולחייב את כל סוגי הכלים הזעירים בלוחית רישוי או צ'יפ כאמצעי זיהוי, לחייב רישום הכלים בשלב המכירה ולקדם אכיפה על חנויות שמוכרות כלים לא תקניים, זאת, לצד פיתוח אמצעי אכיפה אלקטרונית שיתמקדו במהירות הרכיבה כדי למקד את האכיפה ברכיבה בריונית. לא ברורה ההשתהות שגובה חיי אדם ומייצרת פחד ברחובות. במצב האבסורדי הקיים גם גורמים ממסדיים משתמשים בכלים שאין עליהם תקינה".






ראש עיר אבול דוח גזל
איזה סמכות בכלל יש לפקח לעיקוב ולקחת פרטים ולתת דוח ….
אין -הוא לא שוטר