מצלמת האוטובוס תיעדה בן 75 תוקף מבקרת כרטיסים שרשמה לו דוח

שתף כתבה עם חברים

כתב אישום: מוכר למשטרה מבאר שבע לא שילם עבור הנסיעה וכאשר המבקרת החלה לרשום לחובתו דוח, הוא קילל ותקף אותה

video
play-sharp-fill
בסרטון: הנאשם תוקף את המבקרת (צילום: תיק החקירה, משטרת ישראל)
חטיבת התביעות המשטרתית במרחב נגב הגישה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד יעקב חלפון (75) מבאר שבע, בטענה שתקף מבקרת כרטיסים במהלך נסיעה באוטובוס, לאחר שביקשה לרשום לחובתו דו"ח על אי תשלום עבור נסיעה.

מכתב האישום עולה כי מוקדם בבוקר ה-23 במרס ביקשה המבקרת לרשום דו"ח לנאשם שלא שילם על הנסיעה, והוא בתגובה החל לקלל אותה ("יא שרמוטה"). כמו כן נטען כי חבט במבקרת, סטר לה מספר פעמים, צעק, וקילל ותקף שוב.
אזרח שהיה באוטובוס נחלץ לעזרת המבקרת ומנע מהנאשם להמשיך במעשיו. כוחות מתחנת באר שבע הוזעקו למקום ועצרו את הנאשם שהובא לחקירה בתחנה. כתב האישום שהוגש בסיום החקירה מייחס לנאשם התנהגות פרועה במקום ציבורי, ותקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד.
במקביל הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים. בין הראיות בתיק: סרטון ממצלמת אבטחה, עדות נהג האוטובוס ועדות המבקרת.

מהבקשה עולה כי במהלך החקירה הנאשם עומת עם הסרטון והשיב לחוקרים: "הייתי צריך לתת לה גם בפנים".
עברו הפלילי של הנאשם כולל 33 הרשעות קודמות. בין היתר, בעבר הוא איים על אחות במרכז הרפואי סורוקה. הוא גם איים על שוטר ותקף אותו במילוי תפקידו.

סנגורו של הנאשם, עו"ד בני גריקו, טען בדיון להארכת מעצרו של החשוד: "אני סבור שכתב האישום מחמיר יתר על המידה, מתאר השתלשלות עניינים שנראית כארוכה ומשמעותית הרבה יותר ממה שנראה בסרטון. באותה מידה ניתן היה לרשום בכתב האישום שהמשיב היכה מספר פעמים באזורים שונים את אותה פקחית ובכך היה די כדי להגשים ולתאר נכונה את המתואר בסרטון. כמו כן, מהתעודה הרפואית עולה כי החבלה שנגרמה לפקחית היא שריטה או מספר שריטות ולא כפי שמתואר… אני מודע לכך שלמשיב עבר פלילי ומאסר על תנאי, אך עם זאת מדובר במשיב שככל הנראה סובל מירידה תפקודית, הוא אינו צעיר, הוא בן 75".

התביעה התנגדה לשחרור הנאשם. השופט יניב בן הרוש החליט לשלוח את הנאשם לשירות המבחן כדי לבדוק אם ניתן לבחון חלופת מעצר, וקבע כי בינתיים הנאשם יישאר במעצר עד להחלטה אחרת. "יובהר לנאשם כי אל לו לפתח ציפייה מעצם שליחתו לשירות המבחן, משום שעל פני הדברים נתוניו מטים את הכף לעבר המעצר", ציין השופט.
סנגורו של הנאשם, עו"ד גריקו, מסר בתגובה: "מדובר באדם מבוגר בן 75 עם בעיות נפשיות שלא מקבל את הטיפול לו הוא זקוק. אנחנו מאמינים שמקומו במוסד טיפולי ולא בכלא".

השארת תגובה

תגובה אחת על “מצלמת האוטובוס תיעדה בן 75 תוקף מבקרת כרטיסים שרשמה לו דוח”

  1. כמובן שאני נגד אלימות ומגנה מכל וכל התנהגות אלימה כלשהי הן פיזית והן מילולית ולא מצדיק חלילה את ההתנהגות של האדם המבוגר אבל בתור אחד שנוסע בתחבורה הציבורית בבאר שבע יכול להגיד כמה דברים: 1) המבקרים או האחראים של המבקרים הגזימו לגמרי – בנסיעה קצרה של קו 7 שאורכת 15 דקות עולים לעיתים קרובות שני מבקרים ואפילו שלושה מבקרים בתחנות שונות ובודקים אותך בעצם 3 פעמים בנסיעה שלוקחת רבע שעה. שוב פעם תוציא את הארנק ושוב פעם תראה רב קו. תעבדו בתורה ממוחשבת ואל תעלו באופן אקראי על האוטובוס פעם גם בדקו אותי 4 מבקרים שונים בתחנות שונות. תחשבו גם על הנוסעים 2) המבקרים/ות בעצמם לא שומרים על החוק ומעשנים בתחנות אוטובוס כאשר הם ממתינים לאוטובוס הבא לעלות עליו אם הייתי פקח של העיריה הייתי נותן להן דוח על המקום. 3) כאשר אתה מתלונן למבקרים על תפקוד האוטובוסים כמו אוטובוס לא הגיע בזמן/ לא הגיע בכלל, הנהג דופק בלימות ומעיף את כל הנוסעים המבקר/ת עונה לך מה אתה רוצה ממני מה אכפת לי מה נפלת עלי. צריך שהמבקר יהיה קשוב לנוסעים ויוכל דרך המסוך הממוחשב שלו גם לכתוב את נערות המוסעים ויעביר לחברת האוטובוסים זה נקרא שירות אם כבר. אבל להוציא לנוסעים את המיץ גם כל העלו את המחירים של הנסיעות בצורה שערורייתית. 4) ואם שואלים מי ישלם את המשכורת של המבקרים אפשר למצוא פתרונות לצמצם במבקרים. אפשר לעשות בידוק ליד הדלת של הנהג ומאחורה הדלת נפתחת רק כאשר אתה מעביר רב קו שהוא טעון בכסף. 5) היום יש אפליקציה כך שכל המכשירים ששמו באוטובוסים לטעינת הרב קו כבר לא שמישים בזבוז של מיליוני שקלים שהציבור משלם במקום זאת תקנו אוטובוסים מאסיביים שלא מתנדנדים בנסיעה ובולמים כמו שצריך ולא מעיפים לך את הצורה על הברזלים באוטובוס. 6) תמכנו את האוטובוסים מבפנים שאזרחים מבוגרים או ילדים קטנים אן נשים בהריון לא יפצעו. 7) על מקרה אחד כזה של תקיפה של מבקר/ת שאני לא מצדיק יש אלפי מקרים שהאזרח הנוסע נפגע ונפצע מהבלימות של האוטובוס ,משלם ביוקר , לא מגיע האוטובוס, מוטרד על ידי כמה מבקרים בנסיעה אחת קצרה, הנהג רואה שהנוסע בתחנה אר אם הוא לא מול הדלת לא פותח לו את הדלת, הנהג לעיתים לא עוצר בתחנה ואתה צריך לרדת לכביש לסמן לו שיעצור, אם יש חג של ערבים ובדואים חסר נהגים ואין נסיעות כמו שצריך והנוסעים נדפקים, ועוד. תבדקו את עצמכם ותשפרו את השירות לא לפגוע ברוב האזרחים לא מספיק להביא דוגמא כזו של אדם שלא מייצג את רוב האזרחים והנוסעים שנפגעים מידי יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *