
תושב אזור פתח תקווה נתפס על ידי שוטרים בערב ה-27 באפריל 2020 בכביש 57 כשהוא נוהג בזמן פסילה.
נגד האיש הוגש כתב אישום שייחס לו נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ברכב ללא ביטוח, ו"רישיון הרכב פקע פחות מששה חודשים".
לפי כתב האישום נגד הנאשם, רישיונו של הנאשם נפסל מספר פעמים בבתי משפט לתעבורה. בין היתר נשפט לפסילה של שלוש שנים בחודש יוני 2018, ובנובמבר 2018 נפסל לשש שנים על ידי בית המשפט לתעבורה בחדרה. למרות הפסילות הללו, הנאשם לא הפקיד את רישיון הנהיגה שלו.
סנגורו של הנאשם, עו"ד אמיר מסארווה, הגיע עם התביעה להסדר טיעון דיוני ללא הסכמה על העונש. הנאשם הודה והורשע, והופנה לממונה על עבודות השירות לצורך בחינת כשירותו לביצוע העבודות.
התביעה ביקשה להטיל על הנאשם שנתיים מאסר ופסילת רישיון ל-10 שנים, תוך שציינה כי מדובר בפעם החמישית תוך עשור שבה הוא נתפס נוהג בפסילה. כמו כן ציינה התביעה כי נגד הנאשם תלויים ועומדים עונשים מותנים של מאסר ופסילה. לנאשם רישיון משנת 2011, ולחובתו 20 הרשעות קודמות בתחום התעבורה – הוסיפה התביעה.
עו"ד מסארווה ביקש מבית המשפט להימנע ממאסר בפועל, בנימוק כי כי "יש לפתוח פתח שיסייע להוציא את הנאשם מהמעגל בו הוא מצוי". לטענת הסנגור, כל עוד הנאשם לא יקבל טיפול לו הוא זקוק, הוא ישוב לבצע עבירות וייכנס וייצא מהכלא. כמו כן הדגיש הסנגור כי הנאשם הודה ולקח אחריות, וביקש להטיל עליו מאסר מותנה. זאת, בעיקר כדי לא לקטוע את ההליך השיקומי.
עו"ד מסארווה ציין גם את נסיבותיו האישיות של הנאשם (30), נשוי ואב לילדה שעובד למחייתו. העבירה נעברה בתקופת סגר הקורונה, כשלא היתה תנועה רבה בכבישים, אמר הסנגור, כך שהדבר לא סיכן אחרים.
שירות המבחן, אגב, המליץ לסיים את ההליך בענישה שיקומית הכוללת עבודות לתועלת הציבור (של"צ) בהיקף של 180 שעות.
סגן נשיא בית משפט השלום בפתח תקווה, השופט טל פרי, גזר על הנאשםן שמונה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, פסילת רישיון ל-10 שנים, צו מבחן לשנה, מאסר על תנאי ופסילה על תנאי. "בנסיבות אחרות נראה כי הייתי מטיל על הנאשם עונש מאסר מאחורי סורג ובריח לתקופה לא מבוטלת. ואולם, בהתחשב בכל הנסיבות שלפניי, בחרתי ליתן דגש לאמור בתסקירי שירות המבחן ובפרט לאפשרות הממשית לשיקום שעבר הנאשם", ציין השופט בגזר הדין.











