המשטרה ממשיכה לחשוף כל העת "פצצות מתקתקות" בדמות נהגים שנוהגים תחת פסילות או כאלה שלא הוציאו רישיון נהיגה מעולם. במקרה של סלאח אגא (34) מג'דידה, המצב חמור במיוחד לנוכח עברו התעבורתי המכביד, שמעצרים וכתבי אישום לא מרתיעים אותו מלחזור לסורו לכאורה.
הפעם, הוגש נגד אגא כתב אישום בבית המשפט לתעבורה באילת לאחר שבאחד מימי תחילת יולי אחר הצהריים, נתפס נוסע במיניבוס ומדבר בטלפון הנייד בזמן הנסיעה. שוטרי הסיור במשטרת אילת הבחינו בו והורו לו לעצור בצד הכביש. בעת שבדקו את פרטיו במסופון, מצאו כי הוא נוהג כשרישיונו פסול, בלי רישיון נהיגה וללא ביטול לרכב.
התובעת בתיק, עו"ד פקד רעות ניתאי, ציינה בבקשה כי הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה משנת 2007 והספיק לצבור 34 הרשעות קודמות. בנוסף צוין כי הנאשם ביצע את העבירה בפעם החמישית, ובעבר ישב במעצר. גם כיום, ציינה פקד ניתאי, יש נגד אגא מאסר על תנאי של שמונה חודשים. ״שחרורו ממעצר יהווה סיכון ברור ומוחשי לביטחון הציבור בכלל משתמשי הדרך בפרט", אמרה.
בית המשפט קיבל תחילה את הבקשה ומעצרו של הנאשם הוארך עד לקבלת תסקיר מבחן, אז המליצו שירותי המבחן שלא לשחררו למעצר בית. השופט גיל אדלמן קיבל את גרסת המשטרה והורה על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים. "משנתפס המשיב נוהג שוב ושוב בעת שהוא נתון בפסילה, הרי שניכר קושי אמיתי לתן בו אמון על מנת לשחררו לחלופת מעצר. במקרה דנן, למרבה הצער, לא מצאתי טעם או נימוק אשר יצדיק סטייה מהמלצת שירות המבחן", אמר השופט.
ואולם, סניגורו של הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד רמי אלמכאווי, הגיש השבוע (14 באוגוסט) ערר על ההחלטה של בית המשפט לתעבורה לבית המשפט המחוזי באר שבע. "אין להורות על מעצר עד תום הליכים בגין עבירות תעבורה אלא במקרים חריגים בלבד", כך לפי הסניגור.
אך גם הפעם יצאה הנהג כשידו על התחתונה. שופטת המחוזי רחל תורן דחתה את הערר: "שירות המבחן קבע כי קיים קושי ליתן בו אמון, כי מדובר באדם המתקשה להישמע לגבולות החוק וכי קיימת לגביו רמת סיכון גבוהה מאוד להישנות עבירות דומות. באשר למפקחים שהוצעו ונבדקו על ידי שירות המבחן, התרשם שירות המבחן כי אין ביכולתם לצפות מצבי סיכון נוכח הערכת הסיכון הגבוהה בעניינו…אין ביכולתה של חלופה אנושית לאיין את המסוכנות הנשקפת ממנו ולפיכך לא באו בהמלצה לשחררו ממעצר".
לסיום כתבה השופטת, "לא אוכל לסיים החלטה זו מבלי להתייחס לנגע המפחיד של זלזול בהוראות החוק בכל הנוגע לעבירות תעבורה. הקטל בדרכים הפך למגיפה של ממש ובעוד אנו דנים בתיקים בבתי המשפט, מובילים אנשים רבים את יקיריהם לבתיי העלמין, יקירים שיצאו בבוקר מביתם ולא העלו על דעתם שלא ישובו אליהם. זלזול זה מחייב כל אחד מאתנו, איש איש בתפקידו ובחייו הפרטיים להקפיד קלה כחמורה בכל הוראה מהוראות פקודת התעבורה ותקנותיה, ולהפעיל אחריות אישית, תוך הבנה ששימוש בדרך טומן בחובו סיכון אמתי ויומיומי לחיי אדם".









