
בית המשפט לתעבורה בבת-ים הרשיע את מחמוד ג'מאל (29) מערערה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.
לפי כתב האישום שהוגש נגד ג'מאל על ידי עו"ד דליה וייסברג מפרקליטות מחוז תל אביב, סמוך לשעה 12:00 ב-15 באפריל 2018 נהג הנאשם באוטובוס של חברת קווים ריק מנוסעים, לאחר שסיים משמרת בדרום תל אביב ועשה דרכו למסוף חניון האוטובוסים בצפון תל אביב. הוא היה צריך להספיק להגיע לשם עד השעה 13:10, כדי להתחיל משמרת בנהיגת קו אוטובוס אחר.
הנאשם נסע עם האוטובוס במעלה רחוב קלצ'קין, ממזרח למערב, במהירות של יותר מ-60 קמ"ש, וחלף במהירות על פני מספר מעברי חצייה מסומנים ללא מתן זכות קדימה להולכי רגל. באותה עת רכב על אופנועו טל פסקל (22) עתודאי מצטיין, בכיוון הנגדי לנסיעתו של הנאשם.
סמוך לשעה 12:15 הגיע הנאשם עם האוטובוס לצומת הרחובות קלצ'קין ורחוב ארזי, שם ממוקם המסוף, ופנה שמאלה לכיוון רחוב ארזי תוך שחסם את נתיב נסיעתו של פסקל. כתוצאה מכך, הרוכב התנגש בעוצמה באוטובוס והועף על הכביש, נפצע אנושות והובהל לבית החולים איכילוב מורדם ומונשם, שם נקבע מותו זמן קצר לאחר מכן.
התאונה צולמה באמצעות מצלמת הדרך של האוטובוס, אך הנאשם, באמצעות עו"ד רונן בן צבי, כפר בכך שנהג במהירות הגבוהה מ-60 קמ"ש, הדף גם את הטענות על אי מתן זכות קדימה במעברי חצייה, והכחיש כי חסם את נתיב נסיעתו של המנוח. עוד הוא טען כי הרוכב נסע במהירות של 97.8 קמ"ש, יותר מהמהירות המותרת בחוק.
מטעם התביעה העיד בוחן התנועה צביקה מוזס שטען כי זמן קצר לפני התאונה, ולפי בדיקת הטכוגרף, הנאשם נהג במהירות של 60 קמ"ש במקום בו המהירות המותרת הינה 50 קמ"ש. בנוסף בדק בוחן התנועה את נהיגת הרוכב המנוח והגיע למסקנה כי גם אילו רכב במהירות המותרת, התאונה היתה מתרחשת ולכן נהג האוטובוס אחראי לתאונה.

בחקירתו הנגדית העיד הנאשם כי לא עצר עצירה מוחלטת לפני הפנייה שמאלה, מאחר שלדבריו לא היו רכבים מולו. בפני הנאשם הוטח כי בחקירותיו במשטרה חזר ואמר כי עצר טרם פנייתו שמאלה, אך הנאשם טען כי לא היה מרוכז בחקירה. בנוסף, הנאשם סירב לצפות בסרטון שתיעד את התאונה.
הסנגור טען, כי מאז קרות התאונה הנאשם סובל מפוסט טראומה. לדבריו, כמו גם לדברי עד מומחה שהעיד מטעם ההגנה, לו האופנוע היה נוסע כחוק, הוא יכול היה למנוע את התאונה. עוד טען הנאשם כי הסרטון הושג בדרכים לא קבילות.
השופט אריה זרזבסקי הרשיע כאמור את הנאשם. "לאחר שבחנתי את חומר הראיות ואת העדויות הגעתי לכלל מסקנה כי אופן נהיגתו הרשלנית של הנאשם, עת פנה שמאלה ברשלנות הביאה למותו של המנוח… מהממצאים עולה כי הנאשם פנה שמאלה בנסיעה רציפה, חסם את נתיב נסיעתו של רוכב האופנוע וזאת כשדה הראייה פתוח 150 מטר לפנים ולו היה עוצר בכל שלב במהלך הפנייה התאונה היתה נמנעת".
בנוסף קבע השופט כי הסרטון שמתעד את התאונה הושג בדרכים קבילות. "סרטון תיעוד התאונה ממצלמת הדרך של האוטובוס מדבר בעד עצמו, שכן מתעד הוא את התאונה בזמן אמת מתוך קדמת האוטובוס בו נהג הנאשם. זאת ועוד הסרטון מתעד את אופן נהיגתו של הנאשם עובר לתאונה ואת רגע התאונה, הסרטון מאוד ברור. יתרה מכך, הנתונים המופיעים בסרטון מתיישבים עם ממצאי הטכוגרף… רשלנות הנאשם הינה הגורם לקרות התאונה ולתוצאותיה הטראגיות בה קיפח אדם את חייו".
עו"ד בן צבי מסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את טענות הנאשם בדבר האשם התורם של המנוח שנסע במהירות של כ-100 קמ"ש בכביש עירוני והפתיע את הנאשם. התיק נקבע לדיון בטיעונים לעונש בתחילת חודש אפריל. מדובר בתיק שמלכתחילה היה צריך להסתיים בהסדר טיעון ועבודות שירות. נוכח התעקשות הפרקליטות על מאסר בפועל נאלץ הנאשם לנהל את הגנתו ובסופו של יום התיק יסתיים בעבודות שירות. מדובר במקרה מאוד מאוד מצער, במקרה טראגי של אובדן חיי אדם, עלם חמודות מצטיין משכמו ומעלה".








