שתה, פגע וברח: 10 שנות מאסר לנהג שיכור שדרס למוות הולכת רגל

שתף כתבה עם חברים

רישיונו של הנהג נפסל ל-15 שנים והוא גם חויב בפיצוי של 70 אלף שקל למשפחת המנוחה

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

השופט חגי טרסי מבית המשפט המחוזי מרכז גזר 10 שנות מאסר על יונתן חכמון (44), שהודה והורשע בעבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחר פגיעה, נהיגה בשכרות ואי ציות לאור אדום.

מדובר בתאונת דרכים שאירעה במאי 2020, בשעת לילה ברחוב רזיאל בנתניה. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש על ידי עו"ד דן כהן מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם נהג שיכור ברכב, חצה צומת במהירות באור אדום כשהוא נוסע ישר מנתיב המיועד לפנייה שמאלה, ופגע בהולכת רגל, ציפורה גבאי, בעת כשחצתה את הכביש במעבר חציה באור ירוק. הנאשם נהג במהירות של 70 קמ"ש במקום בו המהירות המותרת 50 קמ"ש בלבד.
מיד לאחר התאונה נמלט הנאשם מהזירה מבלי שהגיש עזרה, וכאשר הגיעו שוטרים לביתו כדי לעצור אותו – הוא סירב לבצע בדיקת שכרות.
הולכת הרגל שנפצעה אנושות פונתה לבית חולים, שם נקבע מותה מאוחר יותר.

לאחר שהוגש כתב האישום הצדדים הגיעו להסדר, במסגרתו הודה הנאשם והורשע בכתב האישום המתוקן, והופנה לקבלת תסקיר משירות המבחן, ללא הסכמה לעניין העונש.
התסקיר הראה כי הנאשם, גרוש ואב לשניים, ניהל בעבר אורח חיים בלתי יציב, שכלל מעורבות פלילית ושימוש בסמים ואלכוהול. הוא הביע חרטה על מעשיו אך טען שאינו זוכר כלום מליל התאונה מאחר והיה שיכור.

לחכמון ארבע הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות אלימות, כולל שוד והתחזות. בשנת 2018 נשפט למאסר בפועל ממנו שוחרר בשנת 2019. מגיליון הרישום התעבורתי עולה כי הוא נוהג משנת 1995 ולחובתו 24 הרשעות קודמות, בין היתר על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, עבירות מהירות, אי ציות לרמזור אדום, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, סיכון עוברי דרך בנסיעה אחורנית, אי מסירת פרטים בתאונת נפגעים, סירוב לבדיקת שכרות ואי ציות לשוטר.

בשל כל אלה, שירות המבחן לא בא בהמלצה טיפולית כלשהי. סנגורו של הנאשם, עו"ד דורון לוי מהסניגוריה הציבורית, הגיש חוות דעת של מטפל פרטי לפיה "התגבש אצל הנאשם רצון אותנטי לצאת לצמיתות ממעגל ההתמכרות והפגיעה".

ציפורה גבאי ז"ל (באדיבות המשפחה)

התביעה הדגישה את חומרת מעשיו של הנאשם ועברו הפלילי והתעבורתי, עמדה על כך שבמהלך האירוע הנאשם ביצע עבירה אחר עבירה. לכן עתרה לעונש של 8-14 שנות מאסר.
הסנגור הדגיש שהנאשם הביע צער עמוק, הודה וחסך זמן שיפוטי רב. עוד הוא טען, כי התאונה התרחשה סמוך לשעה אחת אחר חצות בתקופת הקורונה, כאשר היו סגרים וכמעט שלא היתה תנועה בחוץ, כך שרמת הציפייה שהולך רגל יחצה את הכביש בשעה כזו הינה נמוכה. לכן ביקש הסנגור לקבוע מתחם של 4-10 שנות מאסר.

השופט חגי טרסי ציין בגזר הדין: "יש לקוות כי אירוע קשה זה אכן יהווה 'קריאת השכמה' עבור הנאשם, וכי הוא ישכיל לנצל את תקופת המאסר הארוכה על מנת להשתלב בהליך טיפולי מעמיק, אשר יאפשר לו לשוב ולהשתלב בחברה לאחר שחרורו. ככל שייעשה כן יישקל הדבר מן הסתם בבוא העת על ידי ועדת השחרורים, אך במצבו הנוכחי אין בעצם הבעת החרטה והרצון המילולי בשינוי כדי להצדיק הקלה בעונש".

השופט הוסיף: "על אף שלדאבון הלב נתקלים אנו מזה שנים באירועים קשים בכבישי ארצנו, ומאות רבות של משתמשים בדרך קיפחו את חייהם לאורך השנים האחרונות, מעטים המקרים בהם מצטברים זה לזה מרכיבי החומרה שהתגלו במעשיו של הנאשם".
מלבד המאסר, השופט הטיל על הנאשם מאסר על תנאי, 15 שנות פסילת רישיון ופיצוי בסך 70 אלף שקל למשפחת המנוחה.

עו"ד דורון לוי: "יונתן חש צער רב על מותה של המנוחה, ושולח את תנחומיו למשפחתה. עקב גזר הדין החמור נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

 

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *