שרת התחבורה תבקש להרחיב ל-90 ימים את הפסילה המנהלית על נהיגה בשכרות

שתף כתבה עם חברים

במפגש עם עיתונאים אמרה השרה כי הענישה תוחמר כלפי נהגים ששתו לשוכרה ותוקל כלפי נהגים שחרגו רק מעט מהכמות המותרת. וגם: ההצהרה כי לא ייסללו כבישים חדשים כ"כלי ללוחמה בפקקים"

בדיקת שכרות (צילום ארכיון להמחשה: משטרה)

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה היום כי עד סוף חודש אוקטובר תניח על שולחן הכנסת תזכיר חוק שעניינו הרחבת תקופת הפסילה המנהלית מ-30 ל-90 יום לנהגים שנתפסו נוהגים בשכרות. השרה אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים שערכה היום (11 אוקטובר).

פקודת התעבורה קובעת כי ניתן לפסול רישיון נהיגה של נהג במקרים מסוימים ולתקופות מוגדרות, עוד לפני קיום משפט ומתן פסק דין סופי. מדובר בפסילה מנהלית של הרישיון, המתבצעת על ידי קצין משטרה, המוגדר כ"רשות מנהלית" בעת שהוא מקבל את ההחלטה, לאחר שימוע שנערך לנהג. החלטה על פסילה מנהלית נתונה לערעור בפני בית משפט.
כיום, קצין משטרה רשאי לקבוע פסילה מנהלית של 90 ימים לנהגים אשר ביצעו עבירות חמורות, כגון חשד לגרימת תאונת דרכים שבה נהרג אדם, בעוד שלעבירות במדרג נמוך יותר, הפסילה האפשרית נעה בין 30 ל-60 ימים.

לשאלת אתר "פוסטה" מדוע נושא החמרת הענישה התעכב עד עכשיו (למרות שהתיקון לחוק החל כבר ב-2013), השיבו השרה וגורמים במשרד התחבורה, כי "ההתפזרות המהירה של הכנסות גרמה לעיכוב בחקיקה". כמו כן הבהירו במשרד התחבורה כי התזכיר שהינו למעשה הצעת חוק ממשלתית אמור ליצור הבחנה בין נהגים ששתו לשוכרה לבין אלה שלא חרגו בהרבה מהכמות המותרת. רוצים לומר: מי ששתו הרבה יותר – הענישה כלפיהם תוחמר, ומי שחרגו במעט – הענישה כלפיהם תקל. עם זאת ציינו גורמים מקצועיים במשרד, כי מדובר בתזכיר חוק שכרגע מתגבש, ולפיכך הוא נתון לשינויים.

בתוך כך, היועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, גיבה את שר המשפטים גדעון סער וצוות משרדו על הרפורמה להפיכת עבירות התעבורה הקלות לעבירות מנהליות. "אנחנו בתהליך להפוך את העבירות התעבורה לעבירות מנהליות – זו המגמה", אמר עו"ד טמיר והוסיף כי בעבירות התעבורה הקשות ימשיכו לדון בבתי המשפט לתעבורה.

השרה מיכאלי, ומנכל"ית המשרד מיכל פרנק, התייחסו גם לכוונה לתת תיעדוף לנושא תקיפת נהגי האוטובוסים ולהביא להחמרה בעונשים של התוקפים. למרות זאת, לא הוסבר באיזה אופן הנושא ייאכף. "האלימות כלפי נהגי אוטובוס היא בלתי נסבלת", אמרה השרה, "יינתן דגש לשפר את תנאי נהג האוטובוס. נקבע תנאי סף בנושא".

שרת התחבורה מרב מיכאלי במסיבת העיתונאים היום (צילום: שלומי כהן, לע"מ)

בנוסף הצהירה השרה כי תינתן תוספת תקציבית של 75 מיליון שקל לבטיחות בדרכים בחברה הערבית. סכום זה יתקצב בין היתר פעילות הסברה בבתי הספר ובניית תשתיות כגון מדרכות.
זאת ועוד, השרה מיכאלי הצהירה כי בתקופת כהונתה לא ייסללו כבישים חדשים כ"כלי ללוחמה בפקקים". לדבריה, "הדרך היחידה שתוביל לסלילת כביש חדש היא למטרת בטיחות או למען תחבורה ציבורית. יינתן דגש על חישמול הרכבות כפרויקט לאומי. לא ניתן יותר לנסוע ברכבות דיזל".
כמו כן דיברה השרה על השמת "הולכי הרגל בראש הפירמידה". בהקשר הזה היא אמרה, כי תינתן תוספת של 90 מיליון שקל להרחבת נגישות – סכום שיחולק באופן הבא: שליש לחברה הערבית, 80 אחוז לתחבורה ציבורית ו-20 אחוז בלבד לסלילת כבישים.
בדבריה התגאתה השרה מיכאלי בהקמת קבינט דיור ותחבורה בשיתוף שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *