
טקס חילופי שרות התחבורה התקיים היום במשרד התחבורה בירושלים. בטקס לקחו חלק השרה היוצאת מירי רגב, השרה הנכנסת מרב מיכאלי וסגן השר היוצא אורי מקלב (יהדות התורה).
לאחר שסגן השר מקלב בירך את השרה היוצאת רגב ואיחל הצלחה לשרה הנכנסת מיכאלי, רגב אמרה: "הגעתי למשרד כדי להציג חזון תחבורתי חדש, עידן של תחבורה חכמה, עידן של צדק תחבורתי שיחבר את ישראל כולה".
השרה רגב התגאתה במסילת הרכבת המזרחית הממוקמת לאורך התוואי ההיסטורי של הרכבת העותמאנית שפורק בשנות ה-60 ועתיד לחבר את עמק חפר, טירה, כוכב יאיר ומזרח חדרה. "היו מי שפירקו את המסילה והיו מי ששיקמו אותה", אמרה רגב ופנתה למיכאלי: "אל תעצרי את המסילה המזרחית".
בהמשך התגאתה רגב בקידום פרויקט שדה התעופה בנתבים וקידום תחבורה ציבורי, בכלל זה "ויתור על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית, ידידותית וירוקה. לחזור ברכבת הביתה ולנסוע על קורקינט".
בהמשך ביקרה רגב גם את פרויקט המטרו שעתיד לקום בתל אביב: "המטרו היא תוכנית גרנדיוזית. יכול להיות שהיא מחויבת מציאות אבל לא על חשבון הפריפריה. המדינה כבר משקיעה ברכבת הקלה… לא ייתכן שמשרד התחבורה לא ימצא תקציב לשביל אופניים בירוחם, בקרית שמונה ובקרית ארבע".
מיכאלי השיבה לדברי השרה רגב ופנתה ל"עובדות ועובדי משרדה החבורה": "עכשיו יהיה תקציב ואפשר יהיה פשוט לעבוד… אני בונה עליכם. אני רוצה את הרעיונות החדשים".
"המצב חמור", הוסיפה מיכאלי, "זה לא סוד שבמדינת ישראל התחבורה לא מאפשרת להגיע… את התקיעות הזאת הגיע הזמן לשחרר. תחבורה שעובדת כמו שצריך יכולה להוריד את יוקר המחיה ואת הדיור".
בהמשך התייחסה גם השרה הנכנסת למיזם הקורקינט החשמלי: "לא כולם יכולים לקחת קורקינט ולקנות קפה. אם אני אעלה לקורקינט זה ייגמר בבית חולים. גם אנשים מבוגרים לא יכולים לעלות על קורקינט חשמלי. צריך למצוא גם לאלה וגם לאלה פתרון".

בהמשך הנאום הדגישה השרה הנכנסת את נושא הבטיחות בדרכים: "צריך שהתחבורה תפסיק להיות שדה קרב. צריך להשקיע בבטיחות בדרכים אבל להשקיע גם בביטחון, כך שלא יקללו אותנו ויירקו עלינו – גם בחברה היהודית וגם בערבית. התחבורה שנעבוד עליה צריכה לייצר שוויון לפריפריה. נייצר שוויון חברתי בתחבורה. בין השורות אפשר להבין שאנחנו נשקיע בתחבורה הציבורית כדי להוריד מכוניות מהכביש. שניים שלושה רכבים למשפחה הוא מספר בלתי מתקבל על הדעת".
מיכאלי התייחסה גם לנושא התעופה כאשר אמרה כי משרד התחבורה ישקיע במעברים יבשתיים עם ירדן ומצרים, וגם עם הרשות הפלסטינית, כדי לפתח את התיירות. "ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית יכולים להיות יעדים תיירותיים. באופן כללי ישראל היתה תקועה הרבה זמן והגיע הסמן לנוע. העבודה מתחילה להיעשות".









