בית משפט אישר לעצורים באיזוק אלקטרוני להשתתף בתפילות רמדאן

שתף כתבה עם חברים

השופט הסכים עם הסנגורית כי קיום מצוות הרמדאן מהווה "תכלית חשובה" ואיפשר לנאשמים בתיק אלימות לצאת פעמיים בשבוע לתפילות ובשלושת ימי החג לצאת לחצי יום

אילוסטרציה: Rumman Amin מאתר Unsplash

למרות החלטה קודמת של בית המשפט העליון, לא לאפשר לעצורים באיזוק אלקטרוני לצאת לתפילות הרמדאן, בשני מקרים התיר בית משפט השלום בבאר שבע, לשני עצורים בתיק אלימות לצאת לתפילה.

מדובר בנאשמים מראון אבו מדיעם (27) ומחמד אבו מדיגם (40). על פי כתב האישום נגדם, בין משפחת הנאשמים לבין משפחה אחרת מרהט קיים סכסוך על רקע קרקעות. מהחקירה עולה כי ב-26 בנובמבר אשתקד ירד גבר המשתייך למשפחה האחרת מאוטובוס סמוך לסניף הדואר בעיר. מיד לאחר מכן עצר לידו רכב שממנו ירדו שני אנשים אחרים, כאשר כל אחד מהם אוחז באלה. השניים ניגשו לקורבן והלמו בו עד שנפל. זמן קצר לאחר מכן, כך נטען, הגיעו הנאשמים ברכב והחלו לתקוף את הקורבן באמצעות אלה. לאחר מכן נמלטו כשהם מותירים את הקורבן חבול.

הנאשמים שוחררו למעצר בית באיזוק אלקטרוני. הסנגורית שלהם, עו"ד לימור רוט חזן, ביקשה לאחרונה מהשופט חיים פס לפתוח חלונות במעצר הבית בכל יום במהלך חודש הרמדאן, על מנת לאפשר לנאשמים להשתתף בתפילה במסגד בליווי מי ממפקחיו. הסנגורית טענה כי תפילה נכנסת בהגדרה של "תכלית חשובה" וכי מדובר "בזכות יסוד".
התביעה התנגדה וטענה כי פתיחת החלונות באיזוק האלקטרוני לאורך זמן, מרוקנת למעשה מתוכן את תכלית חוק המעצרים בהקשר לאיזוק אלקטרוני.

עו"ד לימור רוט חזן

לאחר בחינת טיעוני הצדדים קבע השופט פס בעניינו של מראון, כי "קיום מצוות הרמדאן נופל להגדרה של תכלית חשובה". עם זאת, לצורך איזון נכון, הוא הורה לפתוח את החלונות לצורך התפילה פעמיים בשבוע בלבד.
אתמול נדון גם עניינו של מחמד, שהגיש בקשה לעיון חוזר בתנאי מעצרו, כך שיותר לו לצאת לתפילות הרמדאן. גם במקרה הזה המדינה התנגדה. השופט יריב בן דוד סבר כי נסיבותיו של הנאשם כמעט זהות לנסיבותיו של הנאשם האחר, ועל כן קיבל החלטה לאפשר גם לו יציאה לתפילות פעמיים בשבוע (27 אפריל).
עוד קבע בית המשפט כי בחג עיד אל פיטר ייפתח לשני הנאשמים "חלון" שבו הם יוכלו לצאת בין השעות 6 בבוקר ועד ל 2 בצהריים, וזאת בשלושת ימי החג.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *