
דייל בכיר (פרסר) בחברת אל על מסר לבעל עסק את שם המשתמש והסיסמה שלו למערכת הדיילים (פורטל) של אל על, לשם קבלת מידע פנים לשירות צרכיו העסקיים. מדובר בבעלי חברה המתמחה בביצוע הטסות רפואיות של ישראלים, הנדרשים לבצע הליכים רפואיים בחו"ל או נמצאים בחו"ל וזקוקים לסיוע רפואי על מנת לשוב ארצה, עקב תאונה או אשפוז.
מדובר במאגר מידע ובו פרטים על הנוסעים בטיסות אל על, לרבות מידע רפואי על אותם לקוחות, וכן נתונים אודות הטיסות עצמן, מספר המושבים הפנויים בכל מחלקה על המטוס ועוד. בכניסה למערכת מצוינים פרטים רפואיים ואישיים רלוונטיים על הטסים (למשל כאלו הזקוקים לכיסא גלגלים, בלון חמצן, אלונקה, ילד ללא ליווי, חירש ועוד). כן מצוינים במערכת שמות של לקוחות VIP כגון נבחרי ציבור או בכירים במשק, ומצב ההזמנות בכל טיסה.
בעל החברה להטסות רפואיות אשר קיבל מהדייל גישה למערכת, עשה בה לפי החשד שימוש כדי להשיג יתרונות עסקיים, כגון לידים והוזלת עלויות, משום שהצוות הרפואי של החברה מוטס אל הלקוח במקרים רבים בטיסות מסחריות. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ניהלה את החקירה, ובסיומה הוטלו על בעל החברה בהליך מנהלי עיצומים כספיים בגובה של כ-100 אלף שקל.
עניינו של הדייל אשר מסר את קוד הכניסה שלו למערכת הועבר לטיפול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בשימוע שנערך בפרקליטות ציין סנגורו של הדייל, עו"ד אליה של"ם, כי המידע הפנימי שחשף מוגבל בהיקפו, ואינו כולל פרטים אישיים של כלל הנוסעים על הטיסות, אלא רק מאפיינים מיוחדים. הדייל אשר עבד באל על במשך 20 שנה, חשב כי הוא מסייע לחברו להטיס חולים לארץ וממנה ומסייע לחולים עצמם. עו"ד של"ם טען כי מדובר באדם נורמטיבי, שלא התכוון להזיק, ולא גרם נזק ממשי, ואף לא הפיק רווח אישי, להבדיל מחברו. לבסוף הדייל אף פוטר מעבודתו.

בטיוטת כתב האישום שהוכנה בפרקליטות נאמר כי "במהלך השנים 2015-2019 מסר הדייל לחברו בעל החברה את שם המשתמש וסיסמת הגישה האישית שלו למערכת הדיילים בכ-21 הזדמנויות".
לאחר השימוע, הוחלט בפרקליטות לסגור את התיק לדייל בהסדר מותנה, ללא ניהול הליך פלילי, בכפוף להודאת החשוד בעבירה של סיוע לפגיעה בפרטיות של לקוחות אל על. על פי ההסדר, הוא נדרש לשלם קנס של 29,200 שקל לאוצר המדינה ולהתחייב להימנע מביצוע עבירה נוספת במהלך 12 חודשים.









