
באחד מכלי הרכב שנעצרו על ידי שוטרים ב-21 בדצמבר 2019 בצומת הרחובות התרופה וגיבורי ישראל בנתניה, נהג ד"ה, צעיר תושב העיר. בבדיקת שכרות שנערכה לו נמצא כי בגופו של הנהג 472 מיקרוגם אלכוהול לליטר אוויר נשוף, יותר מפי תשעה מהמותר בחוק לנהג צעיר.
רישיונו של הנהג נפסל מנהלית ל-30 יום והוגש נגדו כתב אישום על נהיגה בשכרות.
במקביל להליכים המשפטיים נגד ד"ה, הוא נעצר בחשד לעבירות סמים ונשפט ל-20 חודשי מאסר. למרות כניסתו אל מאחורי סורג ובריח, הוא כפר במיוחס לו בתיק השכרות, באמצעות עו"ד אברהם ג'אן.
הסנגור איתר בתיק החקירה לא מעט ליקויים ראייתיים. כך למשל, התברר כי השוטרים שעצרו את הנהג מילאו בטעות טופס לא מעודכן משנת 2019. לליקוי זה משמעות, מפני שהטפסים איתם החלה המשטרה לעבוד בשנה האחרונה שונים מקודמיהם. למשל, בטופס החדש יש לסמן V בסעיף נהיגה בשכרות, בעוד שבטופס הישן אפשרות זו לא היתה קיימת. מאחר והשוטרים מילאו דו"ח בטופס ישן, הם לא סימנו V סעיף נהיגה בשכרות.
עו"ד ג'אן הציג לתביעה ליקוי נוסף: אי התאמה בין כמות האלכוהול שנמצאה לפי מכשיר הינשוף עצמו, לבין הפלט שהתקבל מהמכשיר.
זאת ועוד, התברר כי בתיק כלל לא היו מסמכים המעידים על כיול מכשיר הינשוף.
עוד יותר מכך: מספר הרכב שבו נהג ד"ה היה שונה בין טפסים שונים שמילאו שוטרים שונים.

בעקבות הליקויים הגיעו הצדדים להסדר טיעון שבמסגרתו עבירת נהיגה בשכרות – שבגינה ניתן לקבל עד שנתיים פסילת רישיון – הומרה בעבירה של "נהיגה במצב השולל שליטה".
בדיון שהתקיים בבית המשפט (2 דצמבר) הוצג ההסדר לשופטת אטליא וישקין, שפסלה את רישיונו של הנאשם ל-89 ימים בניכוי ימי הפסילה המנהלית. כך, שבפועל השלילה תהיה למשך 60 יום. בנוסף הטילה על הנאשם קנס של 800 שקל לצד פסילה על תנאי והתחייבות כספית.
יש לציין כי במקרים רבים כאשר אדם נשלח למאסר בגין עבירת תעבורה, מניין ימי פסילת הרישיון מתחיל מסיום ריצוי המאסר. מאחר והנאשם מרצה מאסר על עבירה אחרת, מניין הפסילה מתחיל בעודו במאסר, כך שהפסילה לא תשפיע עליו בפועל לאחר שישוחרר מהכלא.







