
"כשאוכלוסייה גדולה שגרה בעיר מפחדת להזיז את הרכבים, או אוכלוסייה שנכנסת לעבוד בעיר ללא חניה כלל, באופן קיצוני, וכשרואים שכל פיסת חניה נמחקת, וההצהרה (היא) 'באנו לחסל את הרכב הפרטי' לפני שנותנים חלופות – ככה אתה פוגע באופן ישיר בתושבים".
כך כתב אודי רייטר, תושב העיר תל אביב, בתגובה שהגיש לבית המשפט בעיר. רייטר התבקש על ידי השופטת אביגיל כהן שאמורה לדון בתיק לפרט מדוע לבית המשפט יש סמכות לדון בעתירתו. בתשובתו כתב גם כי "העתירה כולה מתייחסת לעקרון המידתיות, שהפך לעיקרון כללי של דיני זכויות האדם במשפט הבינלאומי".
רייטר, שכבר ניצח בעבר את עיריית תל אביב בבית המשפט. חזר בתגובתו של טענותיו העיקריות מהעתירה שהגיש נגד מלכודות הדוחות של העירייה, ודרישתו להמיר שטחים ל"כחול-לבן", לאפשר חניה ברחובות עם תנועה דלילה, לבטל מקומות חניה לאופנועים שיכולים לחנות על המדרכה, לבטל דוחות שניתנו בתקופת סגר הקורונה ולבטל חניות שהוקצו לפרויקט אוטותל.
"בית המשפט אינו יכול לאפשר למי שקיבל סמכות על הסדר בעיר להשתמש במרחב באופן לא מידתי ולא מאוזן ולפגוע בשגרה בצרכים הבסיסיים של האדם", כתב רייטר בתגובתו וכמובן שהזכיר גם את משבר הקורונה, שפוגע אף הוא בניידות התושבים שאינם מרבים להשתמש בתחבורה ציבורית בתקופה זו.

לסיום פנה רייטר בנימה אישית לשופטת והדגיש כי אינו מיוצג על ידי עורך דין: "אבקש להתחשב בכך שמדובר בעתירה שאינה מיוצגת ולא לסגור את הדלת לאזרח הפשוט. עשרות אלפים זועקים את מצוקת החניה בעיר תל אביב ומיליונים במדינה כולה".
השופטת כהן ביקשה מעיריית תל אביב להגיב עד ל-19 באוקטובר.
מעיריית תל אביב-יפו נמסרה תגובה מפורטת כפי שנמסרה בתגובה לכתבה באתר "פוסטה" על הגשת העתירה של רייטר. לגבי העתירה נמסר בתגובה: "העירייה תבחן את הטענות ובמידה ותידרש לכך תגיב לבית המשפט".





