
בית המשפט לתעבורה בחיפה קבע כי יש להחזיר לחשוד בתאונת דרכים קשה את רישיון הנהיגה, שנלקח ממנו בהליך של פסילה מנהלית. זאת, לאחר שהשופט קבע כי אין ראיות להגשת כתב האישום נגדו.
נהג האוטובוס ב"נ היה מעורב ב-19 במאי השנה בתאונת דרכים בשדרות ההגנה בחיפה. לטענתו, הוא נסע באור ירוק במהירות המותרת ופגע בהולכת רגל שחצתה את הכביש באור אדום. כתוצאה מהתאונה נפצעה הולכת הרגל ואושפזה בבית חולים למשך עשרה ימים במצב קשה. גם החשוד נפצע כתוצאה מהתאונה.
באשר להשלכות התאונה לכאורה בהיבט הפלילי, ראוי לציין כי לא החשוד ולא הולכת הרגל תוחקרו על ידי המשטרה סמוך למעוד האירוע. שבועיים לאחר מועד התאונה הגיע החשוד ביוזמתו למשטרה כדי לברר מה מצבה של הולכת הרגל, שם, להפתעתו הרבה, הוחלט לערוך לו שימוע.
בשימוע טען החשוד כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת, שכן הולכת הרגל "קפצה" לכביש במפתיע וחצתה באור אדום, בעוד הוא נסע כחוק בירוק. במשטרה לא קיבלו את טענותיו והוחלט לשלול את רשיונו למשך 60 יום במסגרת פסילה מנהלית. בשל כך, פנה החשוד באמצעות עו"ד רונן חליוה לבית המשפט לתעבורה בחיפה בבקשה דחופה לביטול הפסילה.
הסנגור טען כי מרשו מעולם לא תוחקר בעניין התאונה והדגיש כי בא מיוזמתו למשטרה כדי לדרוש בשלומה. כמו כן, צוין כי לחשוד רישיון נהיגה מזה 30 שנה עם עבר נקי.

בדיון מתח סגן נשיא בית המשפט, השופט גיל קרזבום, ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בנושא וציין כי מעיון במצלמות במקום האירוע, ניתן לראות כי הרמזור בכיוונו הנגדי של החשוד היה אדום, ועל כן סביר להניח כי הוא נסע באור ירוק ונהג כחוק. בין השאר כתב השופט בהחלטתו כי "המצב הראייתי בנקודת זמן זו אינו כזה שיש בו כדי לבסס יסוד סביר להגשת כתב אישום… די במצב הראייתי בתיק כדי להצדיק את ביטול הפסילה המנהלית".
תגובת המשטרה תובא לכשתתקבל.
ממשטרת ישראל נמסר: "בוחני התנועה של משטרת ישראל מנהלים חקירת תאונות דרכים בהתאם להכשרתם המקצועית, לבחינת נסיבות תאונות הדרכים והגעה לחקר האמת, תוך תשאול המעורבים, ניתוח הזירה וכיוצא בכך. להדגיש, כי בהתאם לנהלים והסמכות בדין, רשאי קצין משטרה לפסול מנהלתית בכפוף להליך השימוע את רישיון הנהיגה של מי מהחשודים בגרימת התאונה, הליך שנתון לביקורת שיפוטית כמקובל. חקירת התאונה נמשכת ובסיומה יועברו כלל הממצאים לעיון והחלטת תובעי התעבורה".







