בסרטון שפורסם על ידי "אור ירוק" נראה נהג בכביש הערבה (90) סוטה עם רכבו לנתיב הנגדי וכמעט מתנגש ברכב ממול, אלא שברגע האחרון הוא הבחין ברכב וסטה לדרך עפר. העמותה פרסמה את הסרטון על רקע התאונה הקשה בשבוע שעבר בכביש הערבה, שבה נהרגו שתי ילדות, עולות חדשות מצרפת.
בעמותת אור ירוק אומרים כי המקרה המתועד מבהיר את חשיבותו של מעקה הפרדה בין נתיבים נגדיים. לפי העמותה, במידה והיה קיים מעקה כזה, הדבר היה מונע מהנהג לעבור לנתיב הנגדי וכמעט להתנגש חזיתית ברכב שבא ממול.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "זו המציאות היומיומית בכביש 90, כאשר כל טעות הכי קטנה עלולה להביא לתאונה קטלנית, כפי שאירעה לפני מספר ימים. לו היה קיים מעקה הפרדה קשיח בין הנתיבים, נהג הרכב לא היה עובר לנתיב הנגדי אלא נתקע במעקה ההפרדה אשר היה סופג את המכה ומונע תאונה חזיתית אפשרית. זו הדוגמא לתשתית דרך סלחנית לטעויות הנהג, כזו שמצילה חיים. תשתית כזו הייתה חייבת להיות כבר מזמן בכביש 90 וחיי ישראלים רבים היו ניצלים. לכן, כבר היום חייבים להפסיק לגרור רגליים ולהפוך את כביש הדמים לכביש בטוח לנסיעה".
"אור ירוק" פרסמה את מספר ההרוגים הגבוה בכביש בעשור האחרון, שעומד על 125. מאז שנת 2009, לפחות שישה הרוגים בכל שנה, בעוד שבשנת 2018 נרשם שיא של 16 הרוגים. מאז תחילת 2019 נהרגו בכביש שבעה אנשים – ממוצע של הרוג אחד לחודש, בנוסף לתאונה בשבוע שעבר.





