רעננה: קווי אוטובוס ריקים מחליפים את ההיסעים לבתי הספר בחטיבות העליונות

תגיות
שתף כתבה עם חברים

מחזיק תיק התחבורה מודה שהרפורמה בתחבורה הציבורית הובילה לכך שהתלמידים נוסעים בקווי התחבורה הפנים עירוניים. מצד שני, מתנגד לרפורמה טוען: "העירייה חוסכת מיליונים אבל כולנו מממנים קווים ריקים"

video
play-sharp-fill
בסרטון: תיעוד של אוטובוס ריק מנוסעים ברעננה

האם משרד התחבורה מממן את ההיסעים לבתי הספר ברעננה במקום הרשות המקומית? לפי מחזיק תיק התחבורה במועצת העירייה, התשובה על כך חיובית.

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות בעניין החלטתה המפתיעה של העירייה לבטל את ההיסעים לחטיבות הבינים והתיכונים השנה, כתב פרנקל: "למשך שנים העירייה נאלצה לממן הסעות פרטיות לתיכונים ולחטיבות הביניים. באפריל השנה השקנו רשת קווי אוטובוסים פנים עירוניים חדשה שבין היתר אמורה לספק מענה. לכן עבור שנת הלימודים הקרובה העירייה ביטלה את מרבית ההסעות הפרטיות לתיכונים ולחטיבות הביניים".

"יצא המרצע מהשק", אומר עו"ד טל קדמי, שהיה ממתנגדי הרפורמה בתחבורה הציבורית בתוך רעננה, "העירייה חוסכת כסף על הסעות, כלומר למעשה משרד התחבורה חוסך כסף לעיריית רעננה, והינה הממונה על הנושא בעצמו מודה בזה".
"העניין הוא שהעירייה באמת חסכה כמה מיליונים אבל כולנו מממנים קווים ריקים", הוסיף עו"ד קדמי, "אני מתעד כבר חצי שנה אוטובוסים שפשוט נוסעים ריקים, ללא נוסע אחד, לאורך רוב שעות היום. אם החליטו שהקווים הם הסעות לתלמידים, מדוע לא להגביל אותם בשעות?".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה שואפת לקידומה של רשת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית בעיר, אשר תיתן מענה לכלל צרכי התושבים. לפני מספר חודשים בודדים משרד התחבורה ביצע רפורמה במסלולי האוטובוסים הפועלים בעיר באמצעות חברת 'מטרופולין', זאת בהתבסס על עבודת חקר של גורמי מקצוע, תוך למידת הצרכים העולים מן השטח, ומתוך דיאלוג עם קהלי היעד במפגשי ציבור פתוחים".

"משרד התחבורה ומטרופולין, בשיתוף גורמי המקצוע בעיריית רעננה, מנהלים מעקב אחר השימוש בקווים השונים, ובמידת הצורך יבוצעו שינויים והתאמות, להבטחתה של רשת תחבורה נוחה, יעילה ונגישה בעיר", כך נמסר.

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *