הפגנה נגד רפורמת-החניה בת"א: "כל משפחה תשלם עוד 5,000 שקל לשנה"

שתף כתבה עם חברים

התושבים מתקוממים מול השינוי הצפוי שבמסגרתו העיר תחולק ל-14 אזורי חניה במקום שבעה היום. מנהיג המאבק גבי שמעיה: "זו רק ההתחלה, נפגין גם מול הבית של חולדאי"

הפגנה מול העירייה (צילום: גבי שמעיה)

על רקע רפורמת החניה בתל אביב, שאמורה להיכנס לתוקף בחודש הבא, התקיימה בערב חמישי הפגנה מול עיריית תל אביב יפו, בקריאה לבטל את הרפורמה (12 דצמבר).

השינוי בהסדרי החניה בתל אביב יפו מגדיר מהחודש הבא 14 אזורי חניה במקום שבעה היום, והמשמעות היא שמי שיש לו תו שנתי שלא "תופס" באזורים שהגדיר התו – יצטרך לשלם יותר.
בעירייה מסבירים שהכוונה היא לעודד מעבר לתחבורה ציבורית, והשינוי מתבצע בהתאם לחוק ההסדרים החדש. אלא שסעיף החניה ברשויות המקומיות בחוק ההסדרים יידחה כנראה בשנתיים, לבקשת משרד התחבורה, ונושא הדחייה מקודם בימים אלה בוועדת הכלכלה.
בהקשר זה ניתן לציין, כפי שפורסם באתר "פוסטה", כי יו"ר סיעת הליכוד במועצת העירייה, דוד לניאדו, פנה ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת בבקשה להתערב ולדחות את התקנות החדשות: "אם משרד התחבורה דוחה את יישום החוק ל-2026, ברור שגם העירייה צריכה", כך לדבריו.

למרות זאת, בעירייה רצים קדימה ומתכוונים להחיל את הרפורמה בחודש הבא – מהלך שמעורר התנגדות רבה בקרב תושבי העיר.
הפעיל החברתי גבי שמעיה, שמוביל את המאבק וארגן את ההפגנה שבה השתתפו עשרות אנשים, טוען כי מדובר רק בהתחלה: "נפגין גם מול הבית של ראש העירייה רון חולדאי ושל סגניתו מיטל להבי שהובילו את הרפורמה".

לדברי שמעיה, "לא נכון שחוק ההסדרים כופה על העירייה את השינוי, זו טענה אווילית. החוק בכלל עומד להידחות בשנתיים. חוץ מזה, העיר מחולקת כבר עכשיו לשבעה אזורים, בשביל מה צריך 14? ברמת גן חילקו לשניים. אני חישבתי ומצאתי שהשינוי יגרום לכל משפחה בעיר להוציא עוד 5,000 שקל בשנה, זה דבר מטורף. גם אני בעד מעבר לתחבורה ציבורית, אבל התחבורה הציבורית כעת אינה נותנת אלטרנטיבה הולמת".

"אני עובד בחולון", אומר שמעיה, "הייתי שמח למכור את הרכב ולנסוע בתחבורה ציבורית, רק שהמשמעות היא שאצטרך לנסוע שעתיים לכל כיוון, זה לא באמת דבר ישים. האם מצפים שכל האנשים ימכרו את הרכבים שלהם מהיום למחר? ברור שהרפורמה לא נעשית מטעמים של אג'נדה סביבתית אלא כדי להכניס עוד כסף לעירייה. אנשים ימשיכו להחזיק את הרכבים שלהם, אבל יאלצו לשלם קנסות".

מי שהפתיעה כאשר הגיעה להפגנה היא חברת מועצת העירייה מהקואליציה, ציפי ברנד. היא אמרה למפגינים שהיא תומכת בחולדאי אבל מתנגדת לגזרות בנוגע להסדרי החניה. לטענתה, יש לבצע את השינויים בהדרגה, אבל היא סירבה להתחייב שתצביע נגד חוק עזק עירוני שיקבע את שינוי ההסדרים.

במקביל להפגנה ועוד לפניה, עלתה לרשת עצומה נגד רפורמת החנייה, תחת הכותרת "בטלו את הגזרות על תו ואזורי החניה לתושבי תל אביב יפו". בעצומה מפורטות "הגזרות" בנושא, ונכון למועד כתיבת שורות אלה, מספר החותמים עליה הינו כמעט 13 אלף – מספר היעד שיוזמי העצומה הציבו.

"העיר תל אביב יפו הפכה להיות אתר בניה אחד גדול של הרכבת הקלה, פרויקטי תמ"א ומגדלי משרדים הצומחים כאן לרוב בעידודו של ראש העיר. בחמש השנים המצב לא הולך להשתנות ועד שהוא לא ישתנה אנו דורשים לעצור כל יוזמה אשר תפגע לנו באיכות החיים", נכתב בעצומה, "השימוש ברכב לתושבי העיר, בעיקר לאלו עם משפחות הוא צורך חיוני במצב הקיים ואינו פריבילגיה, הטלת האגרה לא תעודד תושבים להפסיק להשתמש ברכבם משום שאין להם ברירה, היא רק תמלא את קופת העירייה ותפגע באיכות חיי התושבים".

השארת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *